-> #4
Det er jo svært at tilfredsstille alle og samtidig holde det inden for rimelighedens grænser. Gamerne vil, altid, påstå at der mangler nok titler. Business vil, som regel, påstå der mangler specifikke programmer osv.
Et generelt billede skal jo også helst fortælle folk: "Så fucking meget forskel er der heller ikke". Devisen om, at kæden ikke er stærkere end det svageste led, gælder jo i allerhøjeste forstand også for computere.
Det nytter ikke noget at have den vildeste quad- eller octo core, hvis man sidder med 1-2 GB RAM og en gammel IDE harddisk. Der skal være rimelighed i tingene og en generel test vil kun kunne fortælle dig de individuelle forskelle i forhold til teknologierne og ikke så meget i forhold til hastigheden.
Gamerne har aldrig skullet bruge det vildeste, det er kun computernørderne der går efter den slags, da de mener at det... ja, jeg ved ikke, er med til at højne spiloplevelsen.
Skulle man teste i de mest gængse opløsninger (1024x768, 1280x1024, 1440x900, 1290x1050, 1600x1200 og 1920x1200), holde det nogenlunde videnskabeligt (med mindst tre differentierede resultater der skal beregnes et gennemsnit på) og samtidig teste i eks. 100 titler... så skulle man hyre 15 nørder til at gøre det på fuldtid og samtidig sørge for at ingen af dem pynter lidt med at runde op/ned.
Bottom line. Der er ikke den store forskel på Core 2 Duo E8400 og E8600 osv.
Det er marginalerne der tæller hér og har man ansat folk på timeløn er det hér man skal være opmærksom. Ellers er der ikke noget i det for alle os andre, der kun har placébo effekten at læne os op ad 🙂
Jeg nægter at tro på, at nogen kan mærke forskel på to ens teknologier med en minimal forskel i clockfrekvens. Der er det snarere harddiskopsætning, mængden af RAM, grafikkort osv. der har en reel betydning.
Som sagt. Kæden er ikke stærkere end det svageste led og computere skal altid betragtes i en sammenhæng.