Win 7 install med RAID på P35 DS3 problem

Bundkort / CPU d.  25. december. 2009, skrevet af tjens
Vist: 440 gange.

tjens
 
Overclocker
Tilføjet:
25-12-2009 14:34:16
Svar/Indlæg:
61/7
Ja så skulle julegaverne i brug:
2 nye WD 500 AALS diske skal sættes i RAID0 på et Gigabyte P35 DS3 bundkort og en ny Windows 7 Home Premium 64 bit installeres herpå.

Men når diskene sættes i de lilla Gigabyte SataII stik og konfigureres til RAID0 i bios (Ctrl-G), kan Windows 7 DVDen ikke se diskene.

Jeg har prøvet at hente drivere fra Gigabyte
http://www.gigabyte.com.tw/Sup... _os

og fra jmicron
ftp://driver.jmicron.com.tw/jm...

og udpege disse under installationen (vis usb-key), men i begge tilfælde er Win7-install. billedet tomt, der hvor man skal vælge harddisk til installation.

Er der nogen her der har dette bundkort og Win7 installeret på RAID-diske?


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af tjens d. 25-12-2009 14:39:24.
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2009 19:46:46
Svar/Indlæg:
4657/53
Er der ikke nogle gule sata porte , det er intel controler de køre på.
De lilla er Gigabyte controler som sidder på pci busen.
De er kun til dvd drev /en en sløv hd .

Jeg ved ikke med win 7 , men ellers skal du finde et floppy drev og smide driveren på.


tjens
 
Overclocker
Tilføjet:
25-12-2009 23:40:53
Svar/Indlæg:
61/7
Hej Riis, Jo der er gule SATA porte, men der er ikke noget i bios eller manualen, der indikerer at man kan køre RAID på dem.

Det er rigtigt at controlleren til de lilla SATA stik sidder på PCI express bussen og samtidig kører den enlige IDE-port på bundkortet. Men en eventuel ekstern RAID controller jeg kunne købe ville vel også sidde på denne bus? Så bushastigheden er vel ikke for sløv.

Jeg har gjort 2 forsøg på at loade drivere (dog via usb-memory da jeg ikke har floppy mere)

Jeg har en anden computer med P35 DS4 bundkort, og der kører jeg raid0 med 2 gange 2 diske i de gule porte. Men det fremgår også af manualen til DS4 at det er muligt.

Det er da surt, hvis jeg ikke kan få det til at køre , når det eneste formål med at købe nye diskene var bedre loadtider i windows og store spil.


tjens
 
Overclocker
Tilføjet:
26-12-2009 20:51:36
Svar/Indlæg:
61/7
Findes der eventuelt nogen softwareløsninger?

Jeg forestiller mig, at man måske kunne installere win7 på den ene disk, og så efter installation konvertere til RAID0.

Er det muligt?