Muligt selv at genfylde sine blækpatroner?

Diverse d.  26. december. 2009, skrevet af Morten-[TB]-
Vist: 2097 gange.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2009 12:17:18
Svar/Indlæg:
4310/364
Vi har hjemme hos os en Canon MP600R. Det er en helt fortrinlig printer. Den er dog ikke helt nærig med blækket.derfor ville jeg gerne have lidt billigere alternativer til blækpatronerne. De koster jo 80 kr stk. eller sådan noget. Så var det at jeg så en der snakkede om at han selv resettede sine patroner og fyldte dem op igen. Så vil jeg høre om det er muligt med min MP600R? Den bruger vist CLI-8 patroner. Jeg kan nemlig bare ikk lige se, hvordan man skulle kunne fylde nyt blæk på patronen, da den er lukket.
ErnstEmil

Overclocker
Tilføjet:
26-12-2009 12:37:07
Svar/Indlæg:
95/13
Det kan du meget nemt, jeg har skrevet en vejledning.

Jeg skal lige finde den, ven lige lidt, så kommer den.

ErnstEmil

Overclocker
Tilføjet:
26-12-2009 13:13:02
Svar/Indlæg:
95/13
Jeg har kopieret dette fra en tråd, i et andet forum (Teksten/vejledningen er min egen)
http://digital-covers.org/foru...

I tråden oven over kan du også læse om Nordic Ink. Et godt sted at handle. 🙂
Hos Nordic Ink. kan du også købe dit blæk, jeg har brugt det i et par år og har kun godt at sige om det.
http://www.nordic-ink.dk/refil...
________________________________________________________________________________

Min fremgangsmåde til refill.

1. Kom det låg på patronerne der sad på fra ny, (eller find på en anden måde at lukke)
brug elastikker til at holde den fast med.

2. luk lufthuller på patronerne med et stykke tape.

3. Varm en kødnål op med en lighter/stearinlys.

4. Lav et hul med nålen i toppen over blækbeholder.

5. Brug en kanyle til at komme blæk i, lad den stå lidt mens du gør det samme ved de andre. Blækket synker måske lidt, efterfyld, og lad igen stå 1 min. tid.

6. Gør rent for blæk rundt om hullerne, og luk med en varmelims pistol.
Lad dem tørre et par minutter.

7. Tag en reklame og et stk. køkkenrulle, hvor du nu tager lågene og tape af og stiller dem på køkkenrullen til afdryp, der kan sagtens løbe en del ud (normalt) når der ikke løber mere ud, klem en dråbe ud og de er nu klar til at komme i printeren.

8. Printeren vil sikkert fortælle at patronerne er tomme og skal udskiftes, disable blot
overvågning, (IP4500) Hold resume knappen inde ca. 5 sek. for vær advarsel. (MP640) gå til Kontrol panel, printere og anden hardware, printere og faxenheder,- højre klik på dun printer og vælg egenskaber,- vælg fanebladet vedligeholdelse og klik på vis printerstatus,- klik på valg og fjern flueben i aktiver statusovervågning.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Den korte vejledning er:

1. Lav et hul i blækpatron.
2. kom blækket i.
3. Luk hullet.
4. Print

Med min erfaring og alm. viden vil jeg dog nok følge min tidligere anvisning eller selv prøve dig frem.
Jeg har ca 10 års erfaring i refill, specielt i Canon, og der er ikke noget der kan gå galt, blot du sikre dig, at blækket bliver i patronen. Følg min vejledning eller brug din sunde fornuft.
__________________________________________________ _______________

Det er der da ikke noget galt i, hvis jeg havde skrevet, at du skulle bore et hul med et 3mm bor, ville det så se bedre ud ?
Det er blot meget lettere, at lave hullet med en f.eks kødnål,- (den passer perfekt til at nålen lige kan gå igennem).(det er jo osse kun første gang)
Jo mindre hullet er, jo lettere og mindre lim skal du bruge.

Der kan også købes propper der passer til 3mm bor. (men så vil jeg anbefale at sikre dem med tape)

Med hensyn til at dryppe en gang lige inden du sætter den i printeren igen er blot en ekstra sikkerhed, men det er meget klogt at lade dem stå et par min.
Svampen skal jo kunne absorbere det blæk du fylder i, der vil efter en refill være en smule mere en der kan absorberes, der for skal den stå lidt og evnt. klemmes en gang inden isætning.
For det er fame´ikke rart at få blæk ud i hele printeren. Det er iøvrigt aldrig sket for mig eller nogen jeg kender.

Som sagt tidligere, det er utroligt let at gøre, der er absolut ingen bøvl, det er det billigste, og fremgangs måden er der absolut ikke noget mærkeligt i.
Det er lige ud af landevejen.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ErnstEmil d. 26-12-2009 13:17:16.

ErnstEmil

Overclocker
Tilføjet:
26-12-2009 13:32:10
Svar/Indlæg:
95/13
Hvis du vil bruge blæk måleren på printeren, kan du købe en resetter, http://www.nordic-ink.dk/chipe...

Jeg chekker blot selv ca. hver 14. dag.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2009 16:31:27
Svar/Indlæg:
3532/303
Bare husk at hvis printeren går i stykker og det har det mindste at gøre med blæk, blæksystemet etc. der refill eller 3. parts. Så har de lov at nægte at tage produktet ind da man dermed bryder den måde printeren er "ment" til at fungere.
Jeg synes at have læst at de originale patroner samtidig giver bedre kvalitet, det har jeg do ikke lige noget link til eller noget :) Men ja, blæk er pisse dyrt, det er jo også der hvor udviklingen sker.

ErnstEmil

Overclocker
Tilføjet:
26-12-2009 17:06:11
Svar/Indlæg:
95/13
Med hensyn til kvaliteten har du lidt ret, men blækket fra Nordic Ink er ret god.
Og til det brug/behov de fleste har, er kvaliteten perfekt.

Du skal nok ikke printe billeder selv til at gemme i mange år, men det vil sku osse være tosset at printe selv med originalt blæk, det vil jo koste en formue pr. billede.
Det er meget billigere at bestille print online.

Med hensyn til garantien, ja så skal du ikke levere den til rep. med uoriginale patroner i...... Isæt et sæt gamle, hvis den skulle gå i stykker i garanti perioden.
Jeg har som sagt rodet med printere i over 10 år og jeg syntes ikke at ret mange har problemer de første par år.

Kopiblæk skader på ingen måde din printer, det skal producenterne sku sige, de vil jo gerne sælge deres mammon. 🤣

Men hvis du på et år eller to skifter patroner 3. gange så er du af med ca. kr 1000 - 1200.
Afhængigt af hvilken printer du har, er det billigere at købe en ny end at bruge org. blæk.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ErnstEmil d. 26-12-2009 17:08:15.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2009 20:51:31
Svar/Indlæg:
5891/423
kan man også fylde blæk op i en laser patron på en Canon LBP-810 ? 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af anru2007 d. 26-12-2009 20:52:11.

phg

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2009 23:28:26
Svar/Indlæg:
1399/43
der er ikke blæk i en laserpatron det er en slags pulver,så derfor nej
men der findes en dansk side
den hedder sjovt nok
www.fyldselv.dk

krikke

Elitebruger