Dragon Age Origins - død bliver levende

Spil d.  27. december. 2009, skrevet af epd
Vist: 548 gange.

epd

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2009 01:23:27
Svar/Indlæg:
54/55
Ja, jeg er netop begyndt at spille Dragon Age Origins, og det virker fedt so far.

Der er bare en ting jeg ikke helt forstår. Når jeg mister en fra gruppen i en kamp, så vågner personen næsten altid op igen efter kampen, selvom han var helt død. Jeg kan ikke finde nogle steder hvor der står om karakteren har været død og i så fald hvor mange gange - kort sagt jeg kan ikke se nogen ulempe ved at man dør og "vågner igen".

Kan det virkelig passe at personerne bare kan vågne igen uden det har nogen ulempe/straf?

Og lige et tillægsspørgsmål: Hvilken evne skal man bruge for at kunne åbne chests?
Båndstation

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2009 01:53:12
Svar/Indlæg:
63/14
Når en fra gruppen dør, vågner de op med en skavank af en eller anden art. Det kan være 'Cracked skull', twisted limp' eller noget i den still, hvilket gør dem lettere handikappet i kamp. For at heale dem igen, skal du bruge et injury kit i inventory, mens du har den skadet karakter valgt.
Håber det var svar nok 🙂

Båndstation

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2009 01:57:12
Svar/Indlæg:
63/14
forresten... for at kunne åbne låste chests skal du have den rogue ability med symbol som en hængelås (husker ikke hvad den hedder).
Flere abilitys i samme række = større chance for at du kan bryde en lås

epd

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2009 12:42:54
Svar/Indlæg:
54/55
Tak for svaret - så kom det på plads :)

Så det eneste der faktisk er ulempen ved at miste en person i kamp, er at karakteren ikke kan kæmpe? Hvis man bare har et injury kit man kan bruge bagefter til den skade der er kommet, så er alt fint igen? :)

Mht. chest, så vil det sige at jeg ikke som Warrior kan lære den ability?

Båndstation

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2009 14:24:46
Svar/Indlæg:
63/14
Jo din karakter kan sagtens kæmpe, men han har bare nogen 'strafpoints' der gør ham det svagere i kamp. Og ja, bruger du så en lesser injury kit er han på toppen igen. Med mindre du har flere end en skade (et 'normalt' injury kit kan kurer 2 skader), så må du bruge flere.

Og nej, en Warrior kan ikke lære at åbne låse. Men der møder du jo en Rogue hen ad vejen som du kan træne i det, hvis du vælger at tage ham med på teamet :yes:

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2009 14:34:48
Svar/Indlæg:
1317/46
#3 eneste ulempe? hvis du står midt i kampens hede og den eneste overlevende er en mage og der kommer et større kavaleri af modstandere så har du et problem(jeg har selv stået i den situation). Når dit team senere når op på mere end fire medlemmer skal du til at sammensætte holdet, hvilket handler om strategi. En oplagt sammensætning vil være to krigere(hvoraf den ene kan være din hund hvis du har den) og to distance kæmpere. Hvis dine to krigere pludseligt ligger ned så er der problemer.