-> #4
Jeg ved selvfølgelig ikke hvad dit budget er, men en C-200 koster omkring kr. 2.500-3.000,-
Dertil kommer selvfølgelig harddisk(e), hvor 1.5 TB koster fra kr. 6-700,- og opad. 2 TB ligger i små kr. 1.000,- pr. stk.
Fordelen ved C-200'eren er først og fremmest det faktum, at du får det hele i en samlet kasse, hvor støjniveauet afgøres af dit harddiskvalg. Derudover, så har du fjernbetjening med, samt en programmérbar front-end (eller hvad det nu hedder) du kan skræddersy som du har lyst til.
Der er mulighed for to harddiske i sådan en, vha. S-ATA, og yderligere en (eller to) onboard USB-tilslutning.
Det giver dig mulighed for 3-6 TB, alt efter temperament og økonomi. Som sagt, blot et forslag 🙂
Alternativt, så kan du købe en NAS med plads til n-diske, skifte bundkortet ud og selv skære bagsiden til. Der har du strømforsyning osv. foræret, men desværre ikke en fjernbetjening.
I mit (casemodder og gør-det-lidt-selv) hoved, ville jeg nok kigge på en løsning alá C-200'eren og opveje med min økonomi.
"Desværre" har jeg købt en PS3, hvor min TS-409 er koblet til. Så jeg er lidt tvunget til en løsning alá WD TV Live, A-110 eller NMT-1000, og har derfor tvunget mig selv til at gøre brug af en ekstra enhed. Men hvis ikke jeg havde min NAS, ville jeg nok stå i samme dilemma som dig, men jeg orker bare ikke at installere Windows MedieCenter, da Linux (eller de andre web-baserede varianter) netop giver dig muligheden for at nørde med tingene, og så ellers få det hele til at virke over éen omgang.