Til ejere af et ASUS RAMPAGE II EXTREME

Bundkort / CPU d.  28. december. 2009, skrevet af rasmusapt
Vist: 525 gange.

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2009 17:09:18
Svar/Indlæg:
148/29
Hejsa :)

Har liget et par spørgsmål til folk derude som ejer et ASUS RAMPAGE II EXTREME

Der følger et lydkort med til bundkortet hvilke stik skal man tilslutte til dette lydkort?

Er der nogle som kunne prøve at benyttet en PCI Express x16 til at tilslutte deres lydkort i for at se om det virker :)

Har muligvis et deffekt lydkkort og da min computer er vandkølet er det utroligt svært at benytte PCI Express x1 :P, så hvis det virker på PCI Express x16 kan jeg teste det, og hvis den stadig kommer med fejlmeddelsen cpu init kan jeg udelukke at det er slottet på bundkortet der er noget i vejen med og at det udlukkende er det tilhørende lydkort der fejler :P
floff

Nørd
Tilføjet:
02-01-2010 21:04:31
Svar/Indlæg:
14/2
Hvorfor prøver du ikk ebare selv at sætte det i pci 16x porten?

Storm

Overclocker
Tilføjet:
02-01-2010 21:34:13
Svar/Indlæg:
62/5
Angående stik. Så er der ikke nogen der "skal" tilsluttes. Det skal bare puttes i et PCI-E slot, så kører det. I manualen står der beskrevet hvilke slots det dur i. Så vidst jeg husker er det kun det øverste samt det andet lille PCI-E stik, men jeg kan huske forkert og det også kan bruges i de tre full lengh slots.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2010 23:52:30
Svar/Indlæg:
5750/124
jeg mener det er et standard PCI-E 1x lydkort, og burde derfor kunne bruges i alle PCI-E 1x og større porte :yes:

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
03-01-2010 20:08:15
Svar/Indlæg:
148/29
Problemet er jo netop at jeg ikke ved om det er kortet der er noget galt med ;).. derfor er det lidt svært for mig at afprøve det i et pci-e 16x :D

I manualen står der godt nok at lydkortet som medfølger skal i det pci-e 1x slot som er på bundkortet (det sorte):D, dog undre jeg mig over hvorfor det ikke burde virke i PCI-E porte med mere længe :)

Hvordan og hvorledes med lydkort man køber idag :D, virker de på PCI-E 16x?
Eller virker de kun på PCI?