Roccat kova ..... hmmm

Spil d.  28. december. 2009, skrevet af sortiarius
Vist: 553 gange.

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2009 18:55:07
Svar/Indlæg:
353/59
Har lige købt denne mus, da jeg kunne forstå de var en af de ganske få begge-håndede gamer mus.

Havde forinden købet godt læst om den "smarte" driverløse konfiguration som jeg lige pt. er ganske lidt imponeret over.

Mit problem ligger i at jeg er en venstrehåndet bruger, der har musen i venstre side i venstre hånd. Af denne grund loadede jeg ved opstart Roccats "venstre hånd konfiguration" ved at holde knap 4 og 6 inde ved opstart.

Denne konfiguration aktiverer sideknapperne i højre side (hvilket er praktisk for en venstrehåndsbruger) men har imidlertid det kæmpestore problem at det også bytter om på højre og venstre museknap således et venstre klik på musen åbner en egenskabsdialog i stedet for selve programmet.

Tænkte derfor at jeg ved at gå ind i Win 7 kontrolpanel i mus-sektionen kunne bytte om på musekonfigurationen mens venstre-hånds konfigurationen er loaded. Det kan man også, men lige så snart computeren genstartes så byttes knapperne om igen (går udfra roccats default konfiguration overrider windows konfiguration).

Er der nogen der ved hvordan man kommer uden om det? Købte musen for bl.a. at bruge sideknapperne i højre side, men kan simpelthen ikke bruge musen når de to primære museknapper er byttet om.

Håber nogen kan hjælpe for i sin nuværende form er musen ubrugelig, og den er købt i boomtown så har ingen 14 dages returret.

Undrer mig at problemet ikke har givet nogle flere tråde på internettet da alle de venstrehåndede jeg kender heller ikke bruger "venstrehåndkonfiguration" i den forstand at der byttes om på museknapperne.