Se svaret på Kalaha samt lidt guitarlir

Hyggehjørnet d.  28. december. 2009, skrevet af Mathis77
Vist: 2702 gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2009 19:56:43
Svar/Indlæg:
6293/359
Ja jeg har lige siddet med damen og spillet Kalaha i over 3 timer.

Og efter en del spil fandt vi frem til den ultimative start. Noget en 12 årig knægt kunne ha fundet svaret på på under 2 sekunder på google sikkert. (gad vide om der er online kalaha eller noget? hehe)

Og svaret er 42!!! - som jo er svar på alt. Også med Kalaha. Og det er jeg ganske enkelt rystet over. 😲

Den gamle legende siger at folk kom fra nær og fjern for at spille mod den gamle egyptiske konge i hans hellige tempel for at vinde deres frihed eller landjord med livet som indsats... jeg tænker lidt i autistiske tanker på, om kongen selvfølgelig har kunnet denne åbning for på den måde aldrig at tabe. Det er jo genialt. Og når samtidigt at svaret er 42. (ps. der er 72 kugler med i spillet og 42 er mere end halvdelen = sejr.) ja så er det da meget skægt.

Jeg kan lægge nogle mellemvejsscreenshots op på min profil hvis folk vil have lidt hjælp. Men prøv i første omgang om i kan "knække koden" hvis man kan sige det, dvs. finde den start der giver en sejr i 1 hug UDEN at modstanderen får lov at være med og når at kunne vinde...

Til dem som spørger nu: WTF er Kalaha eller hvad mener idioten med 42????! Så har jeg lige googlet for dem:
http://da.wikipedia.org/wiki/K...
http://en.wikipedia.org/wiki/4... (number)

Nå ja: yderligere så har jeg lært mig denne solo her i julen:
tjek:
http://www.youtube.com/results... Ku da være skægt at optage det og lægge på youtube ligesom de andre guitarhighpriest-aspiranter der 🙂

Totalt brainie her eller bare for meget fritid?

Rigtig godt nytår til jer alle derude 😎

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Mathis77 d. 28-12-2009 19:58:17.
cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2009 22:22:20
Svar/Indlæg:
3532/303
hvor meget af den solo har du lært ? For den er ret badass, så er du ihvertfald bedre guitarist end mig og nonig :p
Og endnu mere vigtigt - Hva gear spiller du på ?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2009 22:24:28
Svar/Indlæg:
20170/383

Nu er der også forskel på en guitarist og så en lejrbålsguitarist hehe 😛

ibanice

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2009 22:48:34
Svar/Indlæg:
145/30
Dream Theater Vederns fedeste band 😀 har fire af deres plader😛 bla. den byeste hvor the best of times er på. skide god CD. og det er stadig verdens bedte og fedeste band 😉

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2009 22:58:24
Svar/Indlæg:
3532/303
#2 Ah, hygger mig rigeligt til alter bridge, kan virkelig ikke finde holdhåndombålet musik, det siger mig intet :)

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2009 23:01:57
Svar/Indlæg:
6293/359
#1 jeg kan spille det hele - spiller i Iron Maiden kopiband til dagligt 😉 ... men jeg skal have appegio-overgangene kædet bedre sammen... startede 1. juledag hvor jeg knoklede i 4 timer til mine fingre var sorte og tyndslidte hehe... spiller også med 011 strenge...

har øvet det på mine Hansen Telecaster - så er egentlig lidt handicappet der... får min Stratocaster med Gibson Classic 57 pickupper hjem efter nytår, så der skulle det blive endnu nemmere (hvis man overhovedet kan sige det om Dream Theater??) 😀

Slet ingen kommentarer til Kalaha og 42?? hehehehehe 😲 🤣 😎

Som forstærker har jeg en 300W rør CRATE Blue Voodoo, som ikke står i min lejlighed (lol - heldigt for over og underbo samt nabo) men i øvelokalet... glæder mig til at få den lyd på næste gang jeg er nede i øveren

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mathis77 d. 28-12-2009 23:03:26.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2009 23:04:44
Svar/Indlæg:
3532/303
#5 Fuck kalaha :p

Jeg har små fedte fingre og alt for lidt tid, så jeg er stadig på 010'ere. Ah, tele til den slags er da også HEELT forkert :p
Spiller selv på en Gibson Marauder fra 78, og en Jens Hvidberg Custom henover en lille bitte laney cub10. Havde en mesa/boogie halfstack, men bor i lejlighed og kunne ikke lige retfærdiggøre det - Slet ikke på mit niveau :p

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2009 23:09:57
Svar/Indlæg:
6293/359
#6 Kalaha styrer max - især med den legandariske historie som ligger bag den 7000 år gamle historie hehe

🙂

Ja den tele var min første custommade guitar - dengang spillede jeg poprock og der passede den godt til...

nu er jeg blevet noget mere heavy og der passer den strat med gibson lyd perfekt.

011 strenge til Petruccis bends er måske lige at stramme den, men det var lige hvad der er på strengene pt. Overvejer kraftigt 010 igen for ikke at slide mine fingre op.

Sidste år bestilte jeg en Ibanez PGM (hvid med sorte F-nøgler på (Mr. Big Paul Gilbert guitar) men den nåede aldrig frem til Musikbutikken fra USA af. Ved ikk lige hvad der gik galt i fragten, men istedet fik jeg bygget endnu en Hansen guitar og det er bestemt heller ikk ringe.

jeg mangler også 24. bånd til at spille de allersidste 10 sek., som fader ud, helt korrekt...