Nu må du stoppe, grunder, base og lak er 15 forskellige ting.... Og som du siger i #4 at han skal slibe først passer dette heller ikke.... og #2 som anbefaler sprit burde skydes :no:
*1 Sprit efterlader en tynd hinde på det objekt man tørrer det på, så malingen IKKE kan binde.... Fortynder er også skidt at bruge da det næsten altid vil efterlade små efterladenskaber som derefter vil ødelægge malingen over tid
*2 Aluminium vil altid forsøge at trække ilt molekyler til sig som også vil efterlade en tynd hinde
*3 Man bruger altid grunder da det har en helt anden opbygning end base laget (farven) som gør at det klæber, dette gør base ikke.....
Aluminium syre behandler man (har jeg selv gjort med mit, men jeg har adgang til malerkabine og sprøjtepistol så det er ikke noget man gør derhjemme) derefter grunder man det, sliber grunder ned igen og grunder endnu engang for derefter at slibe det hurtigt ned for at fjerne diverse appelsin hud osv.... Herefter kan man begynde med base farven og mellem slibe her også hvorefter man giver det lak 2-3 gange....