Jeg har ikke købt en mac for at følge moden, så den påstand kan du godt skyde en hvid pil efter..
Det er rigtig at en iMac ikke kan opdateres, men det ved folk der køber en iMac godt, så det kan jeg ikke se er et fantastisk stort problem! Forskellen på en Mac og en PC er bare at en Mac, selv 5 år efter den er købt, stadig kan følge med.. Jeg har en studiekammerat der sidder med den gamle MacBook Pro, som er knap 5 år gammel, og samtidig har jeg en anden studiekammerat hvis IBM Thinkpad kun er 3 år gammel, og hvad angår ydelse, så er den IBM langt bagefter, på trods af at komponenterne ligner hinanden stort set på en prik.
Hvis jeg køber mig en iMac, så køber jeg den ikke som en spillecomputer. Den køber jeg fordi den er skideflot, fordi den er funktionel, og fordi jeg ved at den kan det den skal kunne (Photshop, Final Cut Pro og musikprogrammer som f.eks Reason), og det kan den de næste 5-10 år..
Så kan det godt være jeg gver 11.000 for den nu, men hvis jeg skulle have en PC der kunne følge med lige så længe, der skulle bruges til det samme, havde jeg også kommet til at ofre 11.000 på den, bare over et længere stykke tid.
Så forstår jeg ikke hvorfor et spil som Battlefield 2142, på en mac, stadig har indtil flere .exe filer liggende hvis du kigger i arkivet bag. og hvis du skal No-CD-cracke et spil på en Mac, i mange tilfælde skal ind og lægge en ny .exe fil ind i arkivet..
At der findes mesdt software til Windows synes jeg ikke er Mac's problem, men software-udviklernes.. Apple sidder på (så vidt jeg husker) 17% af computermarkedet, hvor producenter som Acer og HP begge ligger omkring 15-20%, så jeg vil umiddelbart mene at der er et marked for software til Mac.. Apple mister ikke kunder pga manglende software, da folk der bruger Mac blot smider Windåse på vha enten Bootcamp, Parallels eller VMWare, så tror udelukkende det er software producenterne der ville tjene ekstra på at lave deres produkter til MacOS. Jeg kender da både fra mig selv og mange andre Mac-brugere, at de ikke gider betale for software der ikke understøttes i MacOS, og så ender de bare med at downloade det, og det får producenten jo ikke så meget ud af..
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JF_Fredsgaard d. 01-01-2010 23:58:20.