Internet fungere ikke optimalt.

Diverse d.  29. december. 2009, skrevet af sacron
Vist: 469 gange.

sacron
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2009 17:27:13
Svar/Indlæg:
58/14
Hej.

Nu har jeg snart fået nok - har simpelthen forsøgt fucking alt, og jeg har stadigvæk kæmpe fejl. Nu håber jeg en herinde, måske har en løsning - fordi jeg har sku snart givet op.

Problem:

Det startede med, at jeg begyndte at få konstant timeouts på min forbindelse, mine pingtider var ekstremt ustabile. Den går fra 7 til 7000 konstant. Jeg forsøgte så at slukke routeren og tænde den igen, - det ville den ikke .. Den var død! Jeg ringede så til CC og fik tilsendt en ny router - jeg tilsluttede den, men problemet var der stadigvæk.

Det skal lige nævnes, at sjældent så fungere linjen faktisk 100% uden problemer, jeg kan sidde på vt med ping 6 og COD MW:2 med super ping, men ligeså snart en anden PC i husstanden bliver tændt - så går min ping amok igen, hopper fra 7 til 7000 - og jeg timeout konstant I spillet.

Jeg ringede så ind igen, og de sendte så en teknikker ud - og han testede linjen fra centralen - og han fandt ingen problemer, modtog en SMS om at linjen var lavet. Det var den så ikke!!!

Jeg ringer ind igen, og nu er de ved at været godt lost. De vil så sende en fucking teknikker ud igen, - men forhelvede lortet har ikke virket i lang tid - har brugt over 5 timer i telefonen med dem, snakket med 25 forskellige - og en teknikker kommer først efter nytår.

Han sagde så - at når ikke jeg har tilsluttet netværkskablet i routeren, så det kun er dsl, phone og strøm som sidder i routeren - så får de ingen timeouts på linjen kan han se. Så snart stikket bliver tilsluttet - får jeg konstant timeouts, og uden kablet kunne han se "3 pakker" altså 10.0.0.1 osv. men så snart stikket kom i - modtog de ekstremt mange pakker, som måske derfor fik den til at timeout pga. overbelastning.

Det skal også siges - at telefonen hellere ikke fungere optimalt derinde fra (Vi har også telefoni) derinde fra- og den går konstant ud i samtaler og kommer igen, det er til at få fucking lange løg af.


Jeg har forsøgt følgende:

Scannet begge computer for virus, spyware mm.
Skiftet netværkskort.
Fået ny router.
Kørt udenom switch.
Ikke haft tilsluttet telefonen.
Fået testet linjen, med kun 1 pc stadigvæk timeouts.
Skiftet strømdåser.
Forsøgt at frakoble vaskemaskine osv. pga ham manden derinde sagde pga. at det kunne gøre at der kom huller I forbindelsen.

Så har jeg sikkert også prøvet en masse mere, men jeg giver snart op - fatter virkelig ikke hvad der galt, og det gør telenor hellere ikke... fucking utroligt... :'-(


Håber en herinde, kan hjælpe!!! :yes:
CerB
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2009 17:47:34
Svar/Indlæg:
392/18
telenor er vel problemet ? synes ikke jeg hører om andet end problemer med dem


ErnstEmil
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2009 17:54:07
Svar/Indlæg:
95/13
For ca. 2 år siden havde en bekendt et lignende problem, vi fandt efter lang tid ud af at CC bruger noget der hedder - "Trellis+ Interleaving"
Jeg ved ikke om de bruger det mere, men dengang hjalp det at slå det fra hvis man er gamer.
Kontakt CC og få dem til at slå det fra hvis de bruger det endnu.


sacron
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2009 18:00:33
Svar/Indlæg:
58/14
#2

Ringer ind og spørg dem. 30 gang jeg ringer! Men sick jeg trætte af dem!!!!

Snakkede lige med 2 - og ingen af dem havde hørt om det, for så var jeg den første som havde haft det problem - lige med den fejlkode du sagde dér.

Jeg giver snart op, opsiger snart det jøde net og bestiller fullrate eller lign. Forsatan jeg er træt af det lortenet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sacron d. 29-12-2009 18:14:42.


doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2009 18:50:57
Svar/Indlæg:
998/134
få dem til skifte til en anden port på dslam på centralen, den kunne være defekt den port du bruger nu


CerB
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2009 20:22:16
Svar/Indlæg:
392/18
skift udbyder er mit bud 😀 fullrate og danske kabel tv har jeg haft og kan anbefales



ZykoPeTTer
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2009 21:12:22
Svar/Indlæg:
215/39
Internettet fungere fint, også UDEN dig!
Det er ikke et Internettets problem. Det er dig der har et problem med stabiliteten af din opkobling til Internet.

Udfra din lange klagesang er JEG ikke i tvivel om at det er dig der er problemet!

Få fat i en det faktisk har forstand på netværk, få ham til at smide sin egen laptop på linjen, så fortæller han dig en af to ting:

1. Linjen er fin, det er DIT problem ikke din ISPs, fejlen vil forfølge dig uanset udbyder.

2. Hastigheden er sat højere end linjen kan bære, eller der er periodisk inteferans hvilket faktisk godt kan skyldes en vaskemaskine!

-Godt nytår.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ZykoPeTTer d. 29-12-2009 21:15:29.


sacron
 
Overclocker
Tilføjet:
30-12-2009 14:19:16
Svar/Indlæg:
58/14
Zyko:

Hold da kæft et svar.

Hvis du er så bidende sikker på, at det er mig som er problemet - kunne jeg sku godt tænke mig at høre en løsning. Tilslutningen af det hele er korrekt opsat, samt mit internet har altså virket i godt og vel 5 år uden problemer.

Dit andet svar, hastigheden er både blevet ændret i den ene og den anden retning for at teste det. Telenor har så valgt at sende en speciel tekniker ud, som kommer engang I det nye år.

Du bliver konstant ved med at råbe op, om det er min fejl - så vil du da være så fucking venlig at skrive en evt. løsning, fremfor at lyde som om du kunne undvære dit hoved.. Dit indlæg er jo INTET værd så.

Iøvrigt kan jeg fortælle - at fjernsyn, vaskemaskine, telefon osv osv. har været taget af strøm, for at kunne udelukke det!

Jeg søger stadigvæk en løsning, men istedet for at bide hovedet af en, og lyde som en gammel klog mand - så hjælp da med at komme med et løsningforslag, fremfor bare at smide lort I tråden.


Igår fungerede linjen uden problemer overhovedet - fra klokken var 22 til kl var 04:00 havde jeg absolut INGEN udfald. Weird det her! 😐


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sacron d. 30-12-2009 14:20:08.


sacron
 
Overclocker
Tilføjet:
30-12-2009 14:44:03
Svar/Indlæg:
58/14
Under cmd og ping 10.0.0.1 altså routeren får jeg nogle ustabile tider. Fik lige en mate til det også.

Han fik 5x1.1.1.1

Mit er mega ustabilt jeg får:

1.17.2.23 osv konstant i de pingtider.

Hvad dælen er der mon galt. :'-(

http://peecee.dk/upload/view/2...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sacron d. 30-12-2009 15:07:03.


Internetgud
 
Enthusiast
Tilføjet:
30-12-2009 19:40:42
Svar/Indlæg:
6/0
#7+8
Jeg vil ærligt talt give #6 ret i det meste. Han kommer jo netop med et godt løsningsforslag, få nogen der ved hvad det handler om til at se på det.
Jeg syns at du kommer med en uberettiget kritik af indlæg #6. En kritik der ikke bidrager til noget som helst i denne tråd.

Hvis du har svartider på 23ms til din GW ligger dit problem jo sandsynligvis der, og ikke længere ude på Internettet.
Du har ikke informeret om hvordan opsætningen er, derfor er det enormt svært at hjælpe dig!

Fortæl dog hvilket udstyr du bruger og hvordan det er konfigureret.
Hvad du mener med "Fik lige en mate til det også." er jeg ikke klar over dog vil det være en god ide at få en ven til at komme forbi med en fungerende laptop, og teste kun med den. Problemet ligger sikkert enten i dine PCer, eller i den kasse du bruger til router.

Jeg kunne godt tænke mig at du holder os opdateret med status på problemet og løsning heraf, efterhånden som du prøver nye ting (så som at få specialteknikeren på besøg, det ville være rart at høre hans udgave).