Digicam med video

Diverse d.  30. december. 2009, skrevet af sko
Vist: 361 gange.

sko

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2009 01:45:14
Svar/Indlæg:
1954/464
Hej

Står og skal en tur til usa og til mellemamerika

Har et aldrende nikon D50 som tager nogle fine billeder til mit behov.

Har dog også overvejet lidt et videokamera, og der er jo 100.000 forskellige.

Faldt så lige over, at der også findes digitale spejlrefleks med video

så i den forbindelse er jeg kommet lidt i dilemma

1. Købe videokamera og beholde D50
2. Købe digital spejlrefleks med video
3. Købe kompakt kamera med video, som f.eks Olympus Pen eller Canon G11

hvad synes I, og hvad kan i anbefale

Har kigget lidt på Canon 500D, men mange siger at autofokus larmer for meget når man optager video.

Men er lidt på bar bund

😕
Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2009 01:56:20
Svar/Indlæg:
3162/326
Hmm... hvad med en vado HD?

Lyder lidt som om du ikke rigtigt kan slippe dit kamera, men alligevel gerne vil ha' mulighed for at optag evideo i en ordenlig kvalitet.

Jeg har selv en vado HD, som jeg har skrevet en anmeldelse om, som du kan se her; http://hwt.dk/literaturedetail...

Prisen er alligevel noget lavere (under en tusse) for sådan en fætter, og den er altså ikke større end en pakke cigaretter du kan ha' med i lommen altid.

http://www.edbpriser.dk/Search...

Håber det har gavnet mere end forvirret 😛

Mvh. Mads 🙂

sko

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2009 01:59:31
Svar/Indlæg:
1954/464
# 1

hmm...det er rigtigt set..

jeg synes at dslr giver nogle gode billeder....men havde som sagt overvejet et 500d indtil jeg hørte det med video delen.

omvendt vil jeg også gerne have noget video i en ok kvalitet.

kan være jeg skal prøve at tjekke det vado ud

🙂

sko

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2009 02:06:47
Svar/Indlæg:
1954/464
har set din test

og set dine test film

og kan se at du skrive i konklusionen som jeg også selv tænkte over da jeg så filmene

synes kvaliteten er fin, dog med meget rysten.

og så også lyden

men kan det bliver jo nok svært ikke at gå på kompromis med noget af det

🙂

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2009 02:59:22
Svar/Indlæg:
3162/326
Det ryster sgu ligemeget om det er et 500d du har i mellem hænderne, eller om det er noget andet 😛

sko

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2009 08:08:45
Svar/Indlæg:
1954/464
# 4

hehe

tror du dog ikke det ville hjælpe hvis man havde et cam med stabilisator?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2009 11:50:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Kodak, Olympus og Canon har en række kompakte kameraer med optisk billedstabilisator, der fungerer ganske udemærket. Det kommer jo også an på hvor meget du vil spendere, men stort set alle nyere kameraer med mulighed for 720p video, optager med en ganske hæderlig billedkvalitet.

Kig hellere på de optiske kvaliteter, samt med hvilken framerate kameraet optager.

Havde det været mig, ville jeg nok overveje et nyere spejlrefleks (har et EOS 30D), med videomulighed, samt autofokus under optagelse.

Det eneste der udgør et problem er balancen mellem kapacitet (GB) og videolængde. Nogle kameraer begrænser videoklip til eks. 12 minutter, hvilket nok også er fair, men ulideligt at holde styr på. Så er det jo rarere med éen lang optagelse i stedet for 5 små.

Olympus P-en er faktisk et ret fedt kamera, men jeg ville nok kigge på Panasonic i stedet for så.

Canons modeller er også ret fede, men koster - i mine øjne - alt for meget ift. hvad du får fra andre producenter. Men der er altid et eller andet i vejen og aldrig et kamera der har alle de gode kvaliteter.

Jeg kan anbefale dig at tjekke dpreview.com - da de har både video- og billedeksempler med - og de er en anelse nørdede, så hér kigger de også på billedkvalitet. Det eneste du så skal tage hensyn til er design og pris. De tager fint højde for alt det tekniske.

Vado'en kunne også være et godt bud, da den har mobiltelefonkvaliteten ved at den altid er lige ved hånden. Men selvsagt, har man ikke de samme muligheder som med et fuldblodskamera.

Piebringer

Superbruger
Tilføjet:
30-12-2009 12:44:09
Svar/Indlæg:
573/81
Har selv købt et Vado HD i Fona for 1000kr. Og det optager udemærket kvalitet til den pris :)

sko

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2009 13:55:40
Svar/Indlæg:
1954/464
# 6
ja..min lillebror har det olympus pen

det er meget smart, men såvidt jeg lige har forstået har den ikke indbygget flash. Så du skal alligevel have en ekstern flash, hvilket der gør, at den bliver ret stor alligevel

men kan da være jeg lige kigger på det igen. Det kan nemlig også optage video i 720p.

men må lige undersøge markedet lidt mere, og se hvad der sker

# 7

takker for info.

må lige tjekke den ud en dag