Puha sikke da en smøre 😩
Jeg svarer ikke på skribentens vegne, men vil nu alligevel kommenterer lidt på din kritik.
Formuleringer kan vi altid snakke om og jeg er også ligeglad med alle de andre flueknep som kommafejl, dobbeltbenævnelser, hvornår benævnelser er nævnt, og det faktum at du ikke engang tør stå ved din egen kritik. 😕
"Her går det først helt galt, 24 megapixel hvad for noget? Er det en skærm eller et kamera vi snakker om?"
En pixel er vel en pixel og en million eller 1024^2 af dem er en MegaPixel uanset om det er en skærm eller et kamera.
Igen ingen er ufejlbarlige - og slet ikke vi - så det hænder jo engang imellem at der mangler lidt ord, så betydningen kan ændre sig, men jeg synes, at det er åbenlyst for alle som kender lidt til ATI's 5-serie, at skribenten snakker om EyeFinity, så man kan slutte 3 højopløste skærme til grafikkortet, hvilket giver total set 24 MP's skærmopløsning.
Ehm... Hvad? Sikkert ganske fin reproducering af et eller andet salgsmateriale, men det giver ingen mening, en reduktion af polygoner kan aldrig give bedre kvalitet, det kan fint give bedre performance, men kvalitet?
Det virker som om du ved hvad du snakker om - og så ikke alligevel. For du ved vel at han snakker om de nye tesselation-muligheder i dx11, så antallet af polygoner i en højpoly (højere end normalt) model reduceres løbende, så modellen effektivt kan renderes - altså bedre kvalitet og performance. Og nej, kvaliteten reduceres ikke nødvendigvis, når man reducerer antallet af polygoner, hvis man gør det intelligent - fx i forhold til afstanden fra modellen til kameraet, store 'flade' overflader eller for polygoner, som ikke giver en visuel forskel i billedet.
Og selv hvis det var ren performance, så kunne det jo gøre at man kunne skrue på nogle kvalitetsparametre andre steder.
"Da de færreste danskere kan håndtere kritik, constructive or otherwise, er dette skrevet af anonyme Bob"
....øøh...helle på træet? 😛
Mvh. Scheea 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af scheea2000 d. 04-01-2010 21:48:30.