-> #0
Vista bliver først rigtig levende når vi snakker +4 GB RAM. Dvs. ved 8 GB, der opfører Vista sig ganske fornuftigt. Jeg var selv enormt glad for Vista og så ikke nogle reelle problemer, men skiftet til Windows 7 har godt nok ændret lidt på dén opfattelse.
Der kører de samme baggrundstjenester og alt det der, men det er som om at Windows 7 er en Vista der har motioneret lidt. Det hele kører bare lidt lettere, men Windows 7 er - ligesom Vista og alle andre operativsystemer - lidt hys med hvor meget tredjepartssoftware du smider på den.
Hvis du har en trimmet Vista installation der fungerer ganske udemærket, er der vel ingen grund til at skifte. Omvendt, så er Windows 7 jo det nyeste, men til forskel fra XP -> Vista, så føles det virkelig som om at man får noget for pengene hér.
Derudover, så kører Windows 7 som en drøm med en SSD. Hvis du har sådan en i kikkerten inden for nærmere fremtid, så køb en 7'er ditto. Vista kræver lidt nusseri for at køre 'ok' med en SSD.
Jeg har ikke så meget forstand på al baggrunden, men selvom de to systemer (Vista/7) er omtrendt ens opbygget, så er der lige dén ene markante forskel.
Derudover?
Nøh. Så er det bare lidt ekstra farvelade, grafisk lir til drengene osv. Ser man på det lidt ovenfra, er der ikke så stor forskel på de to. Men damn den feel er det hele værd.
Gem skiftet til når du køber en SSD (og ATI grafikkort) og forbered dig på at falde ned af stolen når hele herligheden danser rundt på skærmen i et tempo du ikke er vant til 😎
EDIT: Til dem der bliver ved med at koge suppe på dén høne.
Ja gu fanden er XP langt mere stabilt og jeg ved ikke hvad. Men efter 10 år på bagen er det vel heller ikke så meget forlangt? Undskyld jeg spø'r.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 02-01-2010 00:11:27.