#0 INGEN BJØRNE KAST HER!!!! Jeg vil ikke kastes, men springer gerne selv 🤣
On-Topic: Nu var jeg inde at se Sherlock Holmes i går, og synes den var virkelig fed hvor af nogle af elementerne kan bruges i en roman / noget på skrift. Jeg har desværre aldrig læst historierne om Sherlock Holmes, så jeg skal ikke kunne sige om jeg bare slynger noget ud der allerede er brugt, men here we go:
SPOILER ALERT!
Jeg syntes det var fedt den måde Sherlock var yderst forberedt, og udspekuleret. Sherlock succes lå i detaljen, han lod mærke til det mindste. Det fede ved det lå i, at man i starten af filmen når han forberedte sig på at skulle slå en mand til plukfisk, så blev hans overvejelser gennemgået inden han gjorde det, hvor efter det blev vist meget hurtigt bagefter hvor det foregår "realtime". Samtidigt med at man under hele filmen får små teaseses hvor man kan se han observere noget, men ikke får at vide hvad. Det afsluttes så med han fortæller det til skurken, hvor han stadig er yderst observant: Og her slutter min spoiler af den film.
Kort sagt: det fede ved den fortælling var der var fart overfeltet, mens den var overfladisk og gik i detaljen på en og samme tid. Det giver et indblik i hans metoder, og man bliver derfor nødtil at misunde hans intellektualitet. Man skaber altså et ønske om at man var hovedpersonen, og derfor vil man også i en bog begynde at skabe interesse, og hvis du er en god forfatter (kunne det godt tænkes, med den smule kendskab jeg har til dig på skrift her på HWT), så bliver læseren hængende ved bogen længere end der var planlagt. Og det er netop det, der i mine øjne viser hvilke bøger der er gode og hvilke der ikke er!
God fornøjelse - men glem lige alt om bjørnekast, ikke? 😳