Lån af lydkort på lolland!

Diverse d.  02. januar. 2010, skrevet af rasmusapt
Vist: 818 gange.

rasmusapt
 
Overclocker
Tilføjet:
02-01-2010 02:02:22
Svar/Indlæg:
148/29
Hejsa

Jeg skal bruge et lydkkort for at teste om det er slottet på mit bundkkort som er deffekt eller om det er mit medfølgende lydkkort som er deffekt

Pga. der er tale om et asus rampage II Extreme og dets medfølgende lydkort, har jeg ikke mulighed for at teste det på andre computere medmindre de har samme bundkort.

Og da alle mine kammerarter kører med onboard lydkkort har jeg ikke mulighed for finde et kort og teste computeren med.

Jeg bor i Nakskov på lolland og er villig til at kører rundt på lolland for at afhente e lydkort :)

Kortet bliver leveret tilbage efter det har været testet, altså i løbet af 1 eller 2 dage ;)

Jeg er villig til at give et beskedent beløb til personen samt at han selfølgelig får navn og adresse så han er sikker på ikke at blive snydt ;).

/Rasmusapt
Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2010 08:39:20
Svar/Indlæg:
1978/216
Hvorfor smider du ikke bare din PC i bilen + et par dåse cola'er :yes: så kan du teste om det virker hos ham der evt har et kort magen til og som tilbyder en hurtig test på hans skrivebord 😀

Bliver nok svært at finde nogle der vil undvære sit lydkort! og selv om jeg fx fik hele beløbet (fx 1500 kr) i hånden til nyt et lyd/bundkort så var der fandeme ingen der gik herfra med noget af mit hardware :no: det kan jeg med garanti love dig!! men jeg hjælper meget gerne folk som har problemer med deres hardware... har tidliger haft besøg af en hwt bruger med sine ram for en del år siden :) det var sq meget hyggeligt 😀


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 02-01-2010 08:43:56.


Ass_mouse
 
Nørd
Tilføjet:
02-01-2010 13:59:55
Svar/Indlæg:
29/7
Jeg har lydkortet fra en Asus Maximus II Formula til at ligge... så vidt jeg kan se så er det det samme som det til dit bundkort.

Dog bor jeg ved vejle men jeg kan da sende det 🙂


rasmusapt
 
Overclocker
Tilføjet:
02-01-2010 17:51:25
Svar/Indlæg:
148/29
Hvis det med at smække computeren ind i bilen bare var så let :D.. computeren er proppet til bristepunketet og er foruden vandkølet :D.. derfor har jeg taget alle ledninger ud og tilsluttet hardwaren. Ellers kan jeg ikke få lydkkortet ud og ind :P
Men vedkommendet er velkommen til at komme på visit og hjælpe til :), dog tænkte jeg det let kan blive en dyr fornøjelse og derfor var jeg villig til at athente og aflevere ;)

Og ja er da selv følsom om mit hardware, derfor er jeg da også villig til at komme med adresse og navn og tlf, mail og hvad der ellers høre dertil :).

Bare lige for at opsumere, jeg behøves ikke låne et lydkkort til mange mia. :D, skal udelukkende blot teste om det mit lydkort eller om det er bundkortet den er galt med ;)

@Ass_mouse.
Læste mig til nettet at asus binder de lydkkort som er med til deres egne produkter så man ikke kan bruge dem på andre bundkkort.
Ved dog ikke om det givende lydkkort til en model passer til alle asus bundkort :D
Ved du det?


Ass_mouse
 
Nørd
Tilføjet:
02-01-2010 18:57:50
Svar/Indlæg:
29/7


rasmusapt
 
Overclocker
Tilføjet:
02-01-2010 19:20:10
Svar/Indlæg:
148/29
Ligner da mit på en prik, men er der nogle der ved om de virker, bare der er tale om asus'es produkter?


rasmusapt
 
Overclocker
Tilføjet:
03-01-2010 13:19:10
Svar/Indlæg:
148/29
@ass_mouse

Ved ikke om du er villig til at sende kortet, så vil da gerne tilbyde at købe det hvis du hellere vil det ;)


Ass_mouse
 
Nørd
Tilføjet:
03-01-2010 14:27:11
Svar/Indlæg:
29/7
Jeg kan godt sende den til dig (du betaler selvfølgelig fragt). hvis det virker kan du købe det, hvis ikke bare sende det tilbage 🙂


rasmusapt
 
Overclocker
Tilføjet:
03-01-2010 14:54:51
Svar/Indlæg:
148/29
Lyder fandme super m8 :)

Er også en smule irreteret over at asus binder deres lydkort til deres egne produkter så man ikke kan teste det på andre computere :/

PM'er dig lige

/rasmusapt


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2010 11:39:13
Svar/Indlæg:
1978/216
#7 RESPEKT! 😀


rasmusapt
 
Overclocker
Tilføjet:
05-01-2010 13:07:15
Svar/Indlæg:
148/29
#9

Ja man kan da godt kalde det respekt :)

Syntes fandme det er dejligt nogle godt tør låne hardware ud :)

Står med en computer til 20k som ikke har virket pga. det tilhørende lydkkort eller slot på bundkort ikke har været som det skulle være.
Så er det da lækkert der er nogle som er villige til at hjælpe :)


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2010 13:24:44
Svar/Indlæg:
1978/216
Ja det må jeg sq sige!! 😀 jeg ville også gøre det.. tro jeg 😉 med mindre det er noget man har i brug, eller det koster kassen.

Og hadet du skrevet fra starten af at du hadet sådan et setop med vand osv. så hadet jeg også godt kunne forstår dig med det samme 😀 sq ikke bare lige noget man piller fra hinanden og samler igen flere gange om dagen fordi man synes det er skide sjovt 😲

Men synes det er fedt når man gider hjælpe andre, også selv om det koster lidt tid og en flad 20 kr i porto uden at man skriger op om det 🤣

Så held og lykke med dyret!!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 05-01-2010 13:25:20.


rasmusapt
 
Overclocker
Tilføjet:
05-01-2010 17:57:46
Svar/Indlæg:
148/29
#11

Har måtte pille dyret fra hinanden 3 gange nu og har vel kostet mig 2k i nye slanger, vand osv.
Da ham jeg har købt det af ikke har sparet med tilbehøret :P

Så ja er efterhånden lidt træt af at skille det ad endnu engang da vi nu har bygget det ultra tæt :D.

Modtog kortet af #7 idag, og computern vælger selfølgelig at komme med den samme latterlige fejlmeddelelsen "cpu init", lige så snart den får smækket lydkortet til bundkortet.

Fatter simpelthen ikke hvad fanden den computer fejler, prøver at opdatere bios imorgen for at se om det skulle hjælpe, ellers bliver næste træk at invistere i et eksternt lydkkort som er uden for maskinen :). For er efterhåndne godt og grundig træt af, den så sindsyge og dyre maskinen skal være hæmmet at et fandes lydkkort til et stykke slik af en pris :/