DL irritation med windows-Hastighed

Software d.  02. januar. 2010, skrevet af sesam
Vist: 489 gange.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2010 19:18:03
Svar/Indlæg:
2516/381
Jeg går og irritere mig lidt over windows, når jeg henter forskellige ting.

For Jeg har kun en 2mbit forbindelse.

Og når jeg så henter demo'er og andet godt, flere ad gangen, bliver hastigheden jo ikke så hurtig.

Eks.
Henter 4 ting. ca. 40-50 kb/sec. pr.stk

Men det jeg er trær af er så, når en eller 2 af dem er færdige, så går de andre ikke op i hastighed,

Nogen der ved hvorfor de ikke gør det, eller hvordan man kan få dem til det??

For virkelig trær af det 😐

Har nu win 7, men det er jo galt i alle windows versioner
HoPLa

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2010 19:29:03
Svar/Indlæg:
338/34
er det ikke bare at skaffe sig noget download manager af en art?

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2010 19:34:50
Svar/Indlæg:
2516/381

Det er ikke lige noget jeg kender så meget til,, men kunne da godt være det var en løsning..

Nogen forslag ?, da det ikke er noget jeg har prøvet før

groundz

Superbruger
Tilføjet:
02-01-2010 19:59:18
Svar/Indlæg:
196/10
Det er en gennemsnithastighed der står i windows download. så hvis den har hentet en time med 20 kb, vil det ikke se ud som om den rigtig vil stige hvis den henter med 25 kb den næste ½ time

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2010 12:31:25
Svar/Indlæg:
2516/381

Jeg er ikke helt enige i det er en gemmensnit's hastighed..

Ikke at jeg har de store belæg for det, men ud fra hvad jeg har set og oplevet.

For hvis jeg henter 4-5 filer, som jeg alle ville kunne hente på ca 20 min, hvis jeg hentede dem en ad gangen. og jeg nu henter dem på samme tid, og de nu tager alle ca, en time..

Så prøvede jeg at annullere de 4 efter 5 min.. så og den sidste fil tog stadig 45min..
Men det er bare som jeg har oplevet det, om det hvad du siger er rigtigt og jeg bare har været uheldig, skal jeg ikke kunne sige

Men tilbage til det andet..

Er der nogen der kender en god download manager, som er nem at bruge??

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2010 13:11:40
Svar/Indlæg:
1498/226
Hvis du bruger firefox, kan jeg varmt anbefale DownThemAll... Det fungerer rigtig fint for mig, og man har stadigvæk overblikket i et vindue, over hvilke filer man er igang med at hente, eller som står i kø for at blive hentet...

Mvh
Rasmus

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2010 13:22:02
Svar/Indlæg:
2516/381

Bruger desværre ikke firefox, har altid syntes at ie var nemmere at finde rundt i

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2010 13:43:51
Svar/Indlæg:
4657/53
og du er sikker på at der hvor du henter fra har større båndbrede end de 40-50kb/s som du får.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2010 14:35:37
Svar/Indlæg:
2516/381
Ja for når jeg kun henter en fil. kan jeg hente med 180kb/sec. det er dog lidt forskelligt hvor jeg henter .. fileplanet og lign steder

Selvom jeg ikke er den store tilhænger af firefox, har jeg lige prøvet DownThemAll.
Og må sige det virker fint, og når en fil er nede, køre hastigheden op på den næste,, og som jeg så det, var der kun 4 aktive ad gangen, sikkert for at holde en nogenlunde tempo på dem,, og når en så var færdige, startede den næste ad sig selv,

Så syntes rigtigt godt om det, Så vil da overveje om jeg skal bruge firefox, når jeg har ting som jeg vil hente..

Mmen kunne noget lign. fåes il IE, eller i et program for sig selv, ville jeg dog fortrække dette

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2010 14:57:47
Svar/Indlæg:
1142/59
Det kan være download serveren er sat op til, at tjekke hvor mange forbindelser du har til serveren og derved begrænse din download hastighed fra start af. Det hjælper derfor ikke at du lukker downloads ned, da de resterende fik tildelt maksimal hastighed ved start. Jeg ved at nogle sider skriver "max XXXX download speed", hvilket så er grunden til begrænsningen.

Jeg vil foreslå, at du prøver at finde nogle ganske alm. hjemmsider som ikke er sat op som deciderede download sider. Find så en forholdsvis stor fil og prøv at hent derfra.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2010 15:00:56
Svar/Indlæg:
4657/53
Der er ikke mange her inder der bruger IE , det fleste bruger firefox eller noget andet.
De bruger der er herinde er jo mere eller mindre nødder som selv vil ha styr på hvad der forgår.
Og firefox med div plugin virker nu ganske godt . IE tab og adblock plus er nok dem der bliver brugt mest.
samt FireFTP og DownThemAll og for nogen dansk ordbog eller engelsk ordbog samt dictionary switcher til og skifte .
Downloadhelper til og DL youtube klip bla.