Superbruger
Tilføjet:
02-01-2010 20:35:27
Svar/Indlæg:
321/99
Hejsa,
Nu har jeg af flere omgange forsøgt, at hjælpe en kammerat med hans stationære. Det er en Dell, som er et par år gammel. Problemet opstod, som intet billede på skærm ved start af PC.
Jeg testede med et PCI skærmkort og pcen kørte derefter fint. Altså kunne det være grafikkortet eller PCI-E porten. Han bestilte et nyt gfx. Et GT240. Han ringede efterfølgende og sagde, at der nu var billede. Dog ville PCen ikke starte helt ind i vista efter installering af driver. I fejlsikret tilstand og med driveren fjernet fungerer den fint (Men er selvfølgelig ikke særlig sjov).
Jeg har herefter prøvet med diverse driver cleaners uden resultat, reinstall af vista uden resultat og senest en installering af win 7, som desværre giver samme problem.
PCen booter fint med driver installeret (Har prøvet flere drivere) og når til windows load screen, som også kører til ende. Herefter sort skærm.
Nogen der har en idé`? Jeg har desværre ikke alverdens hardware at forsøge mig med. I Hvert fald ikke noget der er så nyt! 🤣