Martini på aspire one

Diverse d.  04. januar. 2010, skrevet af KasperK
Vist: 362 gange.

KasperK
 
Overclocker
Tilføjet:
04-01-2010 21:25:03
Svar/Indlæg:
25/6
Hey Hwt, min lillesøster var så heldig at få en masse marini ned i sit keyboard... og det startede med at keyboardet ikk virkede og senere hen havde den svært ved at starte.. jeg har nu skilt den ad, og kan se at der ikk er voldsom meget på print pladen.. men hvad renser jeg det af med???
crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2010 22:40:43
Svar/Indlæg:
7765/230


KasperK
 
Overclocker
Tilføjet:
04-01-2010 22:45:51
Svar/Indlæg:
25/6
og det betyder at selvom printet skulle blive søbet en smule til så kommer det aldrig til at kortslutte? :)


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2010 22:46:39
Svar/Indlæg:
4310/364
Ja Propyl, eller isopropyl alcohol kan gøre det. Du kan få det ved din lokale matas forhandler. Bruger det selv til at fjerne gamle rester kølepasta før jeg lægger et nyt lag.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2010 22:47:44
Svar/Indlæg:
7765/230
no så lænde du bare lige får alt martinien af og lader det stå 10min så propylen et dampet helt væk


KasperK
 
Overclocker
Tilføjet:
04-01-2010 22:54:07
Svar/Indlæg:
25/6
og så en lille opdatering...
har ikk lige noget alcohol liggende.. men fandt ud af hvordan det hele blev skilt ad.. det var værst på tasteturet, men tænkte det kigger jeg på i morgen..
så jeg samlede den igen og prøvede for sjov at tænde.. den kørte fint ind i windows og startede alle programmer op..
men ligesom til at starte med virkede tasteturet ikke. Så jeg slukkede for den, og kom med det samme i tanke om at jeg burde prøve med et usb tastetur.
Endnu et klik på tænd knappen.. men her anden gang gør den som før igen.. et kort blæs efterfuldt af en bib lyd og så er den sort..

skiller den ad igen når jeg får købt lidt propyl alcohol ind, og ser om jeg kan rense den.. selvom jeg ikk synes jeg kunne se nogle voldsomme pletter.. oh well..


KasperK
 
Overclocker
Tilføjet:
13-01-2010 21:06:00
Svar/Indlæg:
25/6
så har jeg renset det meste med propyl alcoholen.. den starter fint nu :D men tasteturet virker stadig ikke :( tror dog det fordi den ikk er renset ordentligt, jeg kan nemlig ane nogle pletter.. Jeg prøvede med et usb tastetur og det virkede helt fint.. så maskinen er da ikk helt fortabt :P

jeg har lagt tasteturet i et bad af propylalcohol.. håber det renser ordentligt når det ligger sådan.. jeg har samtidig trykket på alle knapperne under badet.. ja jeg ved ikk helt om alt det jeg gør er rigtigt.. men oh well.. hvis det virker så virker det, og hvis ikk så har jeg jo ikk tabt noget på det. :)