Jeg takker Tom! Jeg har i et stykke tid ledt efter noget at smide i hovedet på "øjet kan ikke opfatte mere end 24/60 billeder i sekundet", men ikke fundet noget.
Til jer der skriver den slags nonsens: Jeg forstår udmærket at man, især nu om dage hvor der er så meget andet at skulle forholde sig til/holde styr på, ikke nødvendigvis tænker over alle de oplysninger man får slynget i hovedet. Men hvordan faen undgik i at tænke over, hvor intuitivt forkert det lyder? De 24fps naturligvis som det værste. Os der har skærme der kan gå over 60Hz (120 i mit tilfælde) opdager eksempelvis, at selv på skrivebordet, ved kun at bevæge musen, kan du se en temmelig tydelig forskel på 60 og 120Hz. Samme gælder i spil. Bevægelserne, følelsen når man spiller, er langt bedre når man kommer op i nærheden af 100fps. At spiloplevelsen så naturligvis både handler om hvordan det ser ud, men ikke mindst om hvordan spillet reagerer (prøv at ramme præcist og hurtigt med 24 fps eksempelvis 😛 ), er en anden sag. Men forskel kan man se.