Bærbar til studie og internetbrug

Diverse d.  05. januar. 2010, skrevet af jake
Vist: 662 gange.

jake

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2010 18:03:07
Svar/Indlæg:
221/60
Hej:)

Jeg har længe kigget mig omkring efter en bærbar, den skal kun bruges til internet- og officebrug og så skal der måske ses en film på:)

Mobilitet er vigtigt, derfor skal den ikke veje over 2 kg, desuden skal der være helst Windows 7 på. Den skal naturligvis også have en ordentlig batterilevetid.

Indtil videre er min søgning noget hertil:

http://www.edbpriser.dk/Produc...
(Er lidt i tvivl mht. den lille skærm, men mon ikke det går)

http://www.laptops.dk/product_...
(Den her kan jeg i særdeleshed godt lide, er dog lidt i tvivl mht. batterilevetiden)

Jeg har naturligvis kigget efter reviews, men jeg synes det er lidt svært at finde rundt i alle modellerne..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2010 18:42:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Er optisk drev et krav?

jake

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2010 20:12:32
Svar/Indlæg:
221/60
#1 Nej ikke nødvendigvis, skaffer et eksternt om nødvendigt:D

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2010 20:38:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Så ville jeg nok kigge på en af de nyere Core 2 Duo ULV. De koster ikke særlig meget, har ikke optisk drev og kan købes i (stort set) enhver tænkelig skærmstørrelse.

Jeg har selv en Toshiba R500 - dog en lidt anden prisklasse - som er baseret på samme teknologi. Min kæreste har en magen til (med SSD), som er hendes eneste computer. Hun bruger den til studie, internet, musik og lidt film fra tid til anden.

Selv har jeg ikke været så meget fan af de såkaldte netbooks da kvaliteten er, synes jeg, mildest talt latterligt. Derfor ønskede jeg noget der var en klasse over, men frygtede at jeg ville komme til at savne det optiske drev.

Et af mine alternativer var MacBook Air som jeg, senere hen, er glad for at fravalgte.

Når det er sagt. Så synes jeg især at netop ULV-modellerne fra Acer (Timeline) og ASUS er møgfede. Et superlækkert tastatur (lidt alá MacBook og MacBook Pro) der har en god respons og som man ikke bliver træt af. De er ofte ret støjsvage og de fleste af dem har faktisk en ganske habil grafikløsning. Her snakker vi GMA 4500 HD og opad.

Derudover, så kommer de fleste af dem med Windows 7 som std. eller en opgraderingsmulighed - hvilket klæder disse små maskiner særdeles godt.

Selvom det er en Core 2 Duo ULV, er de lysår forud for Atom og ikke viger ikke langt tilbage for deres tilsvarende desktop-varianter.

Det er selvfølgelig et spørgsmål om smag og økonomi. Men som jeg ser det, er de kr. 3.500-4.000,- (og opad) givet langt bedre ud ved at vælge en Core 2 Duo ULV frem for en fesen plastik netbook.

jake

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2010 20:50:44
Svar/Indlæg:
221/60
#3 Tak for svar (:

Hvordan er kvaliteten på Acers maskiner, jeg har tidligere hørt nogle ubehagelige historier om kvaliteten på dem?

Jeg sad netop og kiggede på Asus'en, den er godt nok også fed:D

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2010 21:09:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Jeg er nok også mest til ASUS' model. Acer er... Acer. Som de fleste andre producenter. Betaler man godt, for man noget godt. Betaler man lidt... får man noget bras.

... måske med undtagelse af Amitech. Der får/fik man altid noget bras, uanset hvor mange penge man smed efter lortet.

Anywho.

Acer-maskinerne overraskede mig lidt. Jeg har mestendels hørt godt om dem, hvilket betyder at jeg reelt set ikke har hørt noget skidt om dem. Hvis ikke jeg husker helt forkert, så har Mads321 en sådanne maskine, men du må ikke hænge mig op på det.

No matter what, så er det ret lækre... især ASUS' - som sagt, det er også lidt et spørgsmål om smag 🙂

jake

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2010 21:50:39
Svar/Indlæg:
221/60
#5 Jeg har flere bekendte med Asus maskiner, og på dem virker kvaliteten aldeles fremragende :D

Jeg synes desuden at kunne huske en oversigt over, hvor mange fejl der er på forskellige notebooks, er der var Asus absolut den bedste (: