varm cpu - reklamationsret

Bundkort / CPU d.  06. januar. 2010, skrevet af martintosti
Vist: 771 gange.

martintosti

Overclocker
Tilføjet:
06-01-2010 23:23:47
Svar/Indlæg:
263/40
Hej HWT'er :)

Jeg er den uheldige ejer af en Abook.

I kan se specs i min profil :D

Jeg har det problem at min cpu bliver alt alt for varm, og så går min computer ud, bare den står på skrivebordet ?! WTF.

Den bliver 79-80 grader når cpu load er på 100 %

Det er alt for meget er det ikke ?

Hvordan er det med reklamationsretten ? der er 2 års garanti, og jeg fik den i slutningen af Januar sidste år.

Inden for det år Har jeg både fået skiftet bundkort og HDD, og nu er varmen problemet,

Er det så ikke noget med man har ret til et eller andet, noget med penge eller andet ?

Jeg kan ikke engang trække wow eller css, min fps er så low.

Håber i kan hjælpe og komme med nogle gode svar

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Sajmon d. 07-01-2010 16:55:34.
martintosti

Overclocker
Tilføjet:
06-01-2010 23:36:11
Svar/Indlæg:
263/40
kom nu gutter i må kunne give nogle svar 😩 😩

mikkel2833

Overclocker
Tilføjet:
06-01-2010 23:54:17
Svar/Indlæg:
330/19
Jeg mener det er efter 3. gang med det samme problem, altså f.eks hvis harddisken gik ned 3 gange, så havde du ret på en ny bærbar!

Ret mig hvis jeg tager fejl,

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 00:20:31
Svar/Indlæg:
1436/25
Har du prøvet at rense den for støv?

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 06:56:48
Svar/Indlæg:
2845/99

Har fat i noget af det rigtige, du har ret til en ny bærbar (eller pengene tilbage hvis dette ikke kan gives) efter et enkelt komponent har været gået i stykker 3 gange, dog kan det også strækkes til hvis din computer har lidt af det samme 3 gange (foreksempel har haft varme problemer 3 gange) da det har ødelagt oplevelsen af at eje computeren....

martintosti

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2010 08:08:29
Svar/Indlæg:
263/40

Ja det er ikke lang tid siden jeg rensede blæserne, så det undrer mig at den så hurtigt bliver ekstrem varm ;(

Fonzi

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2010 11:05:40
Svar/Indlæg:
262/18
Kan være at de ikke har monteret køleren rigtigt efter skift af MB eller at der mangler (eller er for meget) "kølepasta". Men hvis det pludselig er opstået er det nok førstnævnte, prøv at åbne op og check køleren på CPUen. Typisk kan du nøjes med at fjerne keyboardet for at få adgang til CPU kølingen.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 11:10:52
Svar/Indlæg:
2072/117
Er enig i hvad de andre skriver, tror ikke selve CPU'en fejler noget, men derimod kølingen.
CPU'en i min bærbar pt. er 62c, laver ikke rigtig noget og blæserne triller også kun afsted med knap 2000rpm.

Kører dine blæsere for fuldt knald under load? Eller har det virket som om de har blæst mere ud tidligere?

martintosti

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2010 12:44:12
Svar/Indlæg:
263/40
det er som om mine blæsere larmer mere men det kan jo selvfølgelig godt være et tegn på støv...

Men problemet er det kan ikke passe jeg skal gå og rense blæseren hele tiden.

Jeg håber bare på et eller andet punkt at jeg kan få en ny computer fordi den her er så fucked..

Med hensyn til at skille computeren. jeg har ikke specielt meget erfaring..

Det er meget lang tid siden Motherboardet blev skiftet, og dengang fejlede det ingenting..

Jeg tænkte på om min computer kan have fået varmeskader ?

Fonzi

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2010 14:17:53
Svar/Indlæg:
262/18
Det er selvfølgelig en mulighed, men lyder bare underligt hvis du ellers har behandlet den pænt og ikke prøvet at OC den.

Om alle omstændigheder er det nok ikke værd at begynde at skille den ad hvis der stadig er garanti på.
Det jo som sådan kun det første halve år hvor man kan brokke sig over mangler og pludseligt opstået defekter, de næste halvandet år skal fejlen have været der fra begyndelsen og det vist op til dig at påvise det. Men denne garanti begynder jo forfra på de dele du har fået skiftet, i dit tilfælde MB og HDD.

Lidt baggrunds info: http://www.juraeksperten.dk/fr...

Men prøv at skriv en mail til forhandleren eller producenten og hør hvad de siger.