Program til backup af DVD'er

Software d.  07. januar. 2010, skrevet af BlingBling
Vist: 571 gange.

BlingBling

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2010 09:31:29
Svar/Indlæg:
198/26
Hej HWT brugere,

Jeg vil høre om der findes et godt og måske endda gratis program til at ligge sine DVD film over på sin harddisk. Der er to formål med dette:

1. Backup således man kan brænde nyt image hvis originaldisk bliver ødelagt - særlig relevant for knægtens DVD film 😛

2. Ligge DVD film over på harddisk i f.eks. divx format således de kan afspilles på en portabel afspiller fra USB nøgle eller SD kort.

Jeg ved ikke om der findes et program der kan begge dele eller vi taler to forskellige programmer. Yderligere er jeg i tvivl om hvorvidt der findes programmer der kan gøre det lovligt, da der vel ofte er kopibeskyttelse på DVD film. Jeg ønsker at gøre dette alene som backup og for at kunne afspille filmene uden DVD, men stadig inden for hjemmets fire vægge, ikke fordi jeg vil massedistribuere mine film til venner m.m.
steen

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 09:47:18
Svar/Indlæg:
2870/65
DVDdecrypter kan kopiere DVD til HDD.

Dog vil der være nogle DVD/film som ikke kan kopieres pga. kopi-beskyttelse, så det må man prøve at leve med. 😕

DVDFABdecrypter kan det samme.

Hvad og hvordan du bruger tingene må du selv stå til ansvar for 😀

BlingBling

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2010 09:54:26
Svar/Indlæg:
198/26

Tak for hurtigt svar. Kan begge programmer også ligge filmene over i diverse formater, f.eks. divx?

Update:
Har lige læst lidt om programmet, og kan se at det kun er til backup af DVD'er hvilket jo er fint til mit ene behov. Nogen der kan anbefale et godt gratis program til at overføre sine DVD'er til harddisk i divx format?

Nogen der har erfaringer med DVDfab eller kan anbefale andre programmer?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af BlingBling d. 07-01-2010 10:02:04.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 10:19:12
Svar/Indlæg:
4657/53
Så skal du konvertere dvd filmen til divx = det tager mange timer pr film.
Det er der ingen der gør mere. Pga Harddiske koster ikke så meget mere og der er ingen der gider og bruge timer på og gøre det.

BlingBling

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2010 10:51:08
Svar/Indlæg:
198/26

Jeg gider godt at gøre det, da jeg har en afspiller/digital fotoramme til SD kort, der maks. kan tage kort på 4 GB. Derfor bliver jeg nødt til at komprimere filmene for at have plads. Bruger den som afspiller i bilen så knægten kan se tegnefilm på de lange køreture.

Nogen der kender et godt gratis program til konvertering til Divx format? Ja, jeg er klar over at man kan google det, men vil jo være rart hvis der er nogen der har egne erfaringer med noget software. 😳

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af BlingBling d. 07-01-2010 10:57:29.

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 11:17:26
Svar/Indlæg:
1440/318
DVDShrink Kongen over dem alle 🙂

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2010 14:05:44
Svar/Indlæg:
905/100

DVDShrink er klart det letteste program at bruge. Men det kan kun kopiere dvd'en, ikke lave den om til andet.
Jo, den kan komprimere filmen til en alm. brændbar dvd. Men det er også alt.
Men programmet har ikke været opdateret i 3-4 år, så nyere kopibeskyttelse kan den ikke gøre noget ved.

DVDFab kan det hele.. Alt hvad du kan ønske at lave en dvd om til, kan den.
Og den er ligeglad med beskyttelse ;)

DVDFab er dog ikke gratis.. Det er dvdshrink.