RMA hos Shopitonline.dk

Hyggehjørnet d.  07. januar. 2010, skrevet af SBHT
Vist: 858 gange.

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 12:45:12
Svar/Indlæg:
812/133
Hej,

Jeg har købt en OCZ Agility Ex hos Shopitonline.dk

Jeg er ved en fejl kommet til at oprette mig som firma kunde, men det jeg ønskede var blot at få leveret til min arbejdesplads...

Jeg modtager så denne OCZ Agility Ex til en værdi af cirka 2900 kr. incl porto.

Det viser sig at den er defekt, og jeg kontakter dem så via online chat for at høre hvordan jeg skulle forholde mig...

Jeg siger at jeg gerne vil returner den og så få mine penge tilbage, da varen er DOA, jeg får afvide at jeg skal opret en RMA og afvente svar fra dem, da de først skal have svar ang RMA nummer fra deres leverandør.

Og jeg kan ikke forvente at få mine penge retur da jeg er oprettet som firma kunde.

Og hvis jeg ikke kan få mine penge tilbage, skal jeg afvente på at få udleveret en ny OCZ Agility Ex.

Jeg prøvede at forklar at det var en fejl at jeg var oprettet som firma kunde, og at jeg naturligvis er privat kunde.

Jeg er ikke meget inde i alle disse regler osv. men er overstående fair nok eller hvordan skal jeg forholde mig til det?

Jeg har ikke hørt noget fra dem endnu ang. RMA nummer fra deres leverandør. Så jeg sidder stadig her på 3 dag med en defekt OCZ Agility Ex til 2900 kr.

Og har en maskine der hjemme som jeg ikke kan bruge, og jeg tør ikke købe en ny SSD andet sted da jeg endnu ikke ved om jeg får mine penge tilbage, eller om jeg får en ny SSD ?

Hvordan skal jeg forhold mig til alt porto udgift, både den jeg har betalt for at modtag varen, men også den der skal betales for at indlevere den til RMA. kan jeg kræve det refunderet eller er det bare spildt ?

Håber der sidder nogle kvikke hoveder herinde som måske kunne hjælpe mig her ?

På forhånd tak

-------------------------------------------------------------------------------------------

Opdatering: Shopitonline.dk er gået med til at refundere hele beløbet, såfremt at rosenmeier ønsker at kreditere shopitonline.dk

Jeg sidder nu på dag 15 stadig uden system disk.

Teksten er rettet lidt til, da shopitonline.dk ikke fandt mit indlæg rimeligt, og jeg kan godt se at det måske er gået lidt stærkt, og kunne læses negativt, ret skal være ret så det er hermed rettet til.

Jeg ønsker ikke at udstille shopitonline som en dårlig butik, jeg stiller blot spørgsmåltegn ved hvordan jeg skal forholde mig som kunde.

Edit: Mens jeg skrev denne tekst, modtog jeg en mail fra rosenmeier at de krediter til shopitonline, det var dejligt for det betyder at jeg så for krediteret varen.

Nu håber jeg blot på at det kommer til at forgå rimelig hurtigt :)

-------------------------------------------------------------------------------------------

Opdatering: Nu skal jeg da love for at at der sker noget, jeg bliver krediteret af shopitonline.dk i morgen tidlig.

De skal virkelig har ros for at det nu endelig går stærkt, super service !

Og nu kan jeg gå på udkig efter anden SSD, LÆKKERT ! 🙂

Tråden blev redigeret 6 gange, sidst af SBHT d. 19-01-2010 16:01:59.
tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2010 15:52:10
Svar/Indlæg:
1630/101
Dét er en ulidelig ØV, tror ikke at du kan gøre noget *sympatiikon* :'-(

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 16:49:01
Svar/Indlæg:
812/133
Det lader til at jeg kan lave en RMA direkte hos OCZ, og så kommer FedEX og ombytter min SSD...

Det vil jeg have intet imod, det er da kanon service, hvis det virkelig er sandt ?

Just

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 18:01:16
Svar/Indlæg:
576/64
Det lyder godt, og sandsynligt også 😛

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 19:28:34
Svar/Indlæg:
812/133
#3 Krydser finger :)

Just

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 21:38:01
Svar/Indlæg:
576/64
OCZ har kanon service har jeg ladet mig fortælle. Medarbejderne har endda påtaget sig privat at flashe kunders diske med uofficiel firmware, blot de selv sendte disken.

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 21:57:25
Svar/Indlæg:
812/133
Okay det er alligevel vildt nok :)

Jeg er overrasket over at ikke flere har svaret på mit indlæg, er der virkelig ingen herinde der ved hvordan man skal forholde sig ?

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2010 15:41:51
Svar/Indlæg:
812/133
Så sker der endelig noget i denne sag :)

Det ender med at jeg får krediteret min vare, så kan jeg komme vider og bestille en ny SSD, nu er der endelig udsigt til at jeg kan bruge min maskine igen weee...