Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2010 17:55:03
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Har fået til opgave at skulle orden computer for en bekendt. Der er, som sådan, ikke noget i vejen med den ud over at harddisken er lidt slidt og derfor skal skiftes ud.
En Ghost ville være oplagt, jow jow. Men der ophober sig jo en masse skidt og snavs med tiden. Så jeg tænkte, om man på en eller anden (smart) måde kunne lave en frisk Windows og så lægge den gamle bruger henover.
Førhen kunne man gøre det via "Documents and Settings" og blot lave en xcopy af den pågældende brugers folder. Programmer osv. skal naturligvis installeres for sig, hvilket heller ikke bør være det store problem - for hende.
Men, hvis nu jeg ville være en rigtig gentleman, så leverer jeg jo computeren fiks og færdig.
Mit spørgsmål er så derfor flg.:
Tror I, at jeg vil kunne lave en frisk Windows, lægge hendes brugerfolder over (med baggrunde, dokumenter etc.) og gøre det samme med program-folderen, uden problemer?
Der må være et eller andet i Windows-mappen jeg ikke kan undvære i den sammenhænge.
Hun har heller ikke noget imod en frisk installation, så længe hendes musik, billeder, opgaver osv. ligger hvor det plejer. Det var blot mere for at høre, om det - på en nem måde - kunne lade sig gøre.