Superbruger
Tilføjet:
07-01-2010 20:00:46
Svar/Indlæg:
99/31
Hejsa, jeg har et problem!
Min søster og hendes kæreste har fået internet i deres lejlighed, de anvender en gammel, brugt router - som der ikke har været problemer med tidligere.
Men! med deres internet abonnement fulgte denne mail:
Hej Rikke
Du skal gøre følgende:
Log ind på din egen routers interface.
Hvis din egen router har samme IP-adresse som vores router (192.168.1.1), skal du ændre den til fx 192.168.1.2
Du skal slå DHCP fra i din egen router.
Kablet mellem vores og din egen router skal kobles fra LAN-port til LAN-port.
Udover dette, yder vi ikke support på 3. parts udstyr og henviser til vores forum.
Venlig hilsen
Michael Dan Olsen
Fullrate A/S
Dette er problematisk, da der ikke er trødløst på Fullrates router (og modem i samme ting). Internettet virker upåklageligt så længe jeg ikke tilslutter min søsters Linksys router.
I mailen står der at jeg bare skal ændre routerens IP adresse. Dette kan jeg ikke gøre, det gider simpelthen bare ikke at virke... (jeg ved i hvertfald ikke hvordan i så fald.)
Nu har jeg koblet den til min egen computer (og modem) og der er umiddelbart ikke nogen problemer. Det er dog bare mærkværdigt at jeg er nød til at tilslutte modemet til et normalt slot i routeren (der er et der hedder internet, men det virker ikke når denne anvendes). Dertil kan jeg ikke logge på routerens software herfra, den siger at standard gateway er 83.93.1.1. Virker ikke :(
Nogen der kan hjælpe? på forhånd tak!
Wobli