Langsom Firefox?

Software d.  08. januar. 2010, skrevet af Ali
Vist: 748 gange.

Ali

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2010 22:29:58
Svar/Indlæg:
638/78
Har på det seneste døjet med en langsom opstart af Firefox og ville lige høre om der er andre der har samme problem?
Fandt en side hvor man foreslog at man oprettede en ny profil, men problemet er, at alle ens add-ons/themes også ryger hvis en ny profil oprettes.

Det skal lige siges, at jeg har opgraderet flere gange og senest til 3.5.7 uden, at jeg er kommet den langsomme opstart til livs. Tiden fra jeg trykker på Firefox-ikonet i proceslinjen til programmet åbnes ligger omkring 2-4 sek vil jeg tro og dét på en i7-PC der kører lige knap 3.6Ghz med 6 GB RAM. Tør slet ikke tænke hvor langsom den ville være med ringere hastigheder?

Imidlertidigt har jeg fundet et program der hedder "Firefox Preloader" ( http://firefox-preloader.en.so... ) der starter med Windows og efterfølgende starter Firefox prompte. Men ville nu allerhelst gerne ha' at der ikke skulle være behov for et stykke software der loader dele af Firefox - og dermed skulle bruge to programmer for at få det ene til at fungere normalt og efter hensigten.

Til sidst vil jeg lige sige, at rensning af cache, historik osv IKKE løser problemet. En anden vigtig ting er, at lige efter install af Firefox Preloader, så virker den stadig langsom ved at trykke på det alm. Firefox ikon i proceslinjen men ved dobbeltklik på ikonet ude ved uret så starter browseren omgående. Efter genstart så virkede det alm. ikon også lynhurtigt....

Nogen med gode råd, tweaks og lignende så jeg kan fjerne "loaderen"?
unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
08-01-2010 23:03:21
Svar/Indlæg:
5258/240
jeg tror at du bliver nødt til at geninsatallere firefox

besse

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2010 13:14:29
Svar/Indlæg:
1326/83
#1 Ja, det er nok eneste løsning.
Hvad angår loaderen kan du prøve at fjerne den under "msconfig"

Ali

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2010 17:45:17
Svar/Indlæg:
638/78
#1+2 en geninstallation afhjælper ikke problemet med mindre man manuelt sletter alle profiler som oftest bliver liggende også efter afinstallering. Og så skal - som tidligere nævnt - add-ons og themes installeres forfra....så kunne man ligeså godt bare oprette en ny profil og så genindlæse add-ons+themes.

Fjernes Preloader'en så er den laaangsoom.
Måske skulle man bare fortsætte med Preloader'en og håbe på, at problemet løses ved næste større opgradering som hedder 3.6 😐

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2010 18:01:29
Svar/Indlæg:
1704/19
Du er ikke den eneste som har oplevet det desværre, har haft samme problem med FF og Safari ud røg de og ind kom Opera som har alle funktioner indbygget til mit behov, Mail, Irc, Bittorrent osv sparer en masse meningsløse programmer at ha liggende.

Men er jo en smags sag men fungerer bedre end IE, FF og Safari i mit steup.

Google har jeg ikke testet så der er jeg blank.

Ali

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2010 19:56:26
Svar/Indlæg:
638/78
#4 Takker for dine input. Jeg tror jeg vælger at holde fast i Firefox da jeg har prøvet både Opera og Safari og foretrækker indtil videre FF....