Jeg siger selvfølgelig ikke, at folk skal lade sig spise af med "Prøv Google". Men sommetider bliver der oprettet en tråd: "Jeg kan ikke finde blah", så går der hvad...? 5 minutter, og svar #1 er selvsamme bruger der så skriver: "Nevermind. Fandt svaret selv."
Der er en del af de tråde, selvfølgelig er det ikke alle der er sådan, men det illustrerer bare billedet enormt godt.
Jeg er klart en af dem der hævder mig på bekostning af andre. Men det skyldes udelukkende at jeg er et usympatisk menneske, der anser alle andre individer for værende infantile blebærere, hvis eneste formål er at sløve min tilværelse med kommentarer til ting jeg udemærket godt ved eller fortielse af ting jeg burde kende til.
Derfor kan jeg (og mange andre, tror jeg) godt virke en anelse skarp, når nu man får spasserkommentar eller spørgsmål nr. 1.000 på samme dag.
Det er sgu også tilladt at tænke selv og måske gør lidt arbejde, frem for at få alting serveret på et sølvfad.
Omvendt, så kunne jeg godt savne lidt mere forståelse for dem der rent faktisk laver et stykke baggrundsarbejde.
Et godt eksempel kunne være en tråd der var oppe forleden, hvor brugeren havde nogle problemer med FOV og opløsning. Der var jeg den intolerante bruger, og havde slet ikke sat mig ind i hvad #0 snakkede om og spillede derfor formanende klog.
- garanteret irriterende at høre på.
Det handler jo også, samtidig, om ikke at behandle modparten som om de er idioter. Men det gælder såvel trådstarter som folk der kommenterer.
Et forum er for folk med fælles interesse, og sommetider dukker de samme spørgsmål op. Men hvis der står et leksikon på reolen, med tydelige titler, så gør det sgu heller ikke noget at man lige bruger 5 minutter på at skimme reolen igennem, inden man forstyrrer de andre i klubben i deres snak eller hygge.
-> #13
Brugerne er vel lige så saglige som "dengang". Jeg har altid selv været stolt af oc.dk (og hwt.dk for den sags skyld) netop fordi det var nogenlunde voksne mennesker (uanset alder) som havde sin gang hér.
I min optik, er det ikke blevet værre med tiden. Der er bare kommet flere brugere til, og selvfølgelig vil de fleste komme med de samme førstegangsspørgsmål. Der vil altid være folk som ikke rigtigt gider at læse disclaimeren der siger "søg/research inden du spørger).
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 09-01-2010 11:56:29.