mobil... 3 eller TDC ?

Diverse d.  09. januar. 2010, skrevet af gabbadoo
Vist: 934 gange.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2010 21:48:37
Svar/Indlæg:
3065/208
Skal have mig en ny og ordentlig mobil, så jeg har besluttet mig for en SonyEricsson C905. Jeg kan få den gennem telekæden for 499 kr. + 299 kr./måned for 3 boost 299 og hos TDC for 499 kr. inkl. Max One, med minimum 399 kr. forbrug pr. måned.

3 siger at 3 boost 299 giver adgang til alle 3's tjenester, men hvilket firmas tjenester er mest værd... er 3 en fejlsatsning? Er TDC bagud på området?
M.Beier-old

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2010 22:39:31
Svar/Indlæg:
1189/118
Giver sandsynligvis adgang til at du kan købe dig til deres tjenester, 3G er korrupte fra bunden af 😕

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2010 22:41:44
Svar/Indlæg:
20170/383

Vil du gøre brug af internet på mobilen, så snup 3. Ellers vælg TDC/Telmore osv..

3 har den eneste ordentlige dækning af mobilt bredbånd landet over.

Zolba

Overclocker
Tilføjet:
09-01-2010 23:38:48
Svar/Indlæg:
235/50
Jeg kan kun anbefale TDC, og advare mod 3.

Den lange: Alle i min familie, bortset fra min lillebror, har TDC. Os med TDC har aldrig haft problemer. Så en dag, da min lillebror skullle have ny telefon, besluttede vi at prøve det billigste tilbud på markedet, som var 3's. Det skulle vi aldrig have gjort.
Lige siden har vi ikke haft andet end problemer. Dækningen er mildes talt elendig, nogle gange er der lidt, nogle gange er der intet. Han kan ikke tale i telefon, fordi netværket er så ustabilt, at han hele tiden mister forbindelsen. En enkel gang var der også fejl i 3's indbetaling, så vi lige pludselig skulle betale et par hundrede ekstra (FAIL). Det fik vi dog ordnet med dem...

Den korte: Det kan godt være at TDC er lidt dyrere end de andre, men det virker squ. 3 er som #1 siger: Korrupte fra bunden af

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2010 00:24:29
Svar/Indlæg:
3065/208
Har fundet telefonen på ebay. Nu er der sikkert ikke æøå i ordbogen når den kommer fra Hong Kong, men kan den opdateres med dansk ordbog/tegnsæt?

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2010 00:36:07
Svar/Indlæg:
1643/172
Læste vist noget med at Telenor var i gang med at opdater deres 3G net til at tilbyde 21mbit til sommer 2010, samt at gøre det 4G klar. Der stod noget om det i Computer world, men kan ikke helt finde artiklen, men fandt noget med mobil bredbånd krig mellem TDC og Telenor påbegyndt.

Link:
http://www.computerworld.dk/ar...

Så måske får Telenor bedre dækning og hurtigere hastighed på 3G nettet end nogen af de andre om noget tid? Men tror at her og nu at det er "3" der har det bedste 3G net af hvad jeg havde hørt.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2010 01:58:51
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg har anmodet om flytning fra 3 til BiBoB (Telenor), da jeg generelt er træt af 3's regninger. De er snart så forvirrende, at man ikke rigtig kan regne ud om det passer eller at der bare ryger mere på end du egentlig bruger. Deres net er dog fint nok generelt, bare ikke her hvor jeg bor da 3G dækningen nogen gange lige kan række og andre gange kun EDGE. Den står så hele tiden og skifter mellem de to, hvilket er super irriterende da den så mister signal rimelig ofte. De lovede så at droppe min bindingsperiode og sætte mig ned på 49 pr. måned, hvilket de aldrig gjorde. Det var endnu en årsag til at jeg nu synes det skulle være slut. Telenor har som sagt lovet at udvide deres 3G net her i 2010 samt forbedre EDGE i områder der ligger lidt mere derude af (såsom her). Det er derfor jeg satser på BiBoB og så kan jeg også bedre holde øje med mit forbrug. Jeg giver jo over 300 pr. måned hos 3, men deres minutpriser og opkaldsafgifter hjælper jo heller ikke på det.

Jeg kan ikke sige noget om TDC, så der kan jeg kun anbefale dig at læse de andres kommentarer.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2010 16:57:42
Svar/Indlæg:
2145/218
Det er helt ærligt et fedt hvis du spørger mig alle tele selskaber er så ugennemsigtige på mange punkter.

Jeg har personligt 3 som tele udbyder og har til dato ikke haft nogen problemer med dem eller deres regninger, jeg har mulighed for at se min regning på deres hjemmeside og der kan jeg lige ledes også se min regninger tilbage i tiden.

Jeg har kabel tv fra yousee og der er der generelt heller ingen problemer bortset fra at deres regninger ikke altid er med posten og jeg er derfor nødt til at ringe til dem, men det er ikke deres skyld men et post DK problem.

3 har dog 21Mbit i 97% af deres netværk og det vil sige at 86% af den danske befolkning har mulighed for at få rimelig høje hastigheder på deres netværk, jeg bruger et 3 telefon simkort i mit PCxpress modem virker fortrinligt.

Hvis du bor i et ydre område ville jeg helt sikkert vælge TDC da de dækker langt bedre med deres 2G netværk hvilket jo er rigeligt til at lave opkald og sende SMS

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bamselinen d. 10-01-2010 17:26:06.