Superbruger
Tilføjet:
10-01-2010 12:34:03
Svar/Indlæg:
325/43
Hej HWT.dk
Jeg sidder ved min egen efterhånden super fede gamer pc og har selvfølgelig OC'ed svinet til omkring de 4,0-4,2 Ghz for at hente lidt ydelse.
Problemet er det at hvis jeg nu starter min computer og bare lader den stå, så fryser den som regel efter et lille stykke tid og jeg fik så en ny harddisk og smed den i computeren for at flytte alt data fra den gamle og så over på den nye, men jeg satte det selvfølgelig bare igang og gik fra computeren for at få noget mad og da jeg kom tilbage var den bare frosset fuldstændigt.
Jeg sad så på msn i går og hørte musik fra youtube og skrev lidt her inde og så genstartede l..... bare lige pludselig, så jeg gik lige i BIOS for at drosle lidt ned fra 4,2Ghz på CPU'en og så til 3,8Ghz men så frøs den ved det sorte billede man får mellem windows boot screen, så jeg gik igen i BIOS og droslede ned på 3,2Ghz og så frøs den ved velkommen, så endnu engang i BIOS og drosle ned på standard core clock, så min CPU kørte med de normale 2,66Ghz og så så at mine RAM ikke kørte de 1600Mhz som de er rated til hvilket jo faktisk giver en forskel i stedet for de kører 1066Mhz, så dem valgte jeg at OC op på de 1600Mhz igen, ligesom da jeg kørte 4,2Ghz på min CPU og så nåede den lige ind i windows og så frøs den igen, hvilket jeg var ved at blive meget sur over.
Jeg skal nok lige huske at fortælle at jeg bare lod mine RAM falde i hastighed hver gang jeg droslede ned for min CPU, så jeg fik prøvet nogle forskellige hastigheder, men computeren ville stadigvæk bare fryse og genstarte, som beskrevet oven over.
Nu kører jeg så med 2,66Ghz på CPU'en og 1066Mhz på mine RAM ligesom da jeg havde sat maskinen sammen første gang, så det er standard det hele.
Men mit problem er så nu, at jeg har haft dette problem et stykke tid og sidst jeg testede mine RAM for fejl, der kunne jeg ikke finde noget på dem, så jeg ved ikke om det er hver at skal til at splitte computeren ad for kun atkøre med 1 RAM blok af gangen og bruge et par timer på at teste igen.
Min mening er at det kan være bundkortet den er gal med, men hælder nu meget mod mine RAM, da det jo må være dem der fik den til at fryse efter jeg satte hastigheden forskelligt på dem.
Håber virkelig i kan hjælpe mig med at finde problemet, så jeg ved om der er noget der skal til RMA :)
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh Sonnyboy442