-> #17
Fordi, hvis man anbefaler ét over noget andet, bliver den ene fløj tosset. Hvis man anbefaler noget andet, bliver den anden fløj tosset. Jeg synes bare at det er noget fis.
Ikke fordi jeg arbejder med det på professionelt niveau, men jeg mener bestemt at have været med længen ok til at kunne danne mig et indtryk af markedet. Og bare fordi man ikke vil køre i en Octavia, når man nu en gang har brug for en Ferrari, gør det jo ikke en Skoda til en ringere bil, vel?
Det jeg mener er, at "nogle folk" kan få så forfærdeligt ondt i røveren når der kommer en udmelding om, at man ikke synes om det ene fabrikat. Om så det er Ford, VW, AMD eller Intel.
For at være helt ærlig, så er jeg pissehamrende ligeglad.
Hver eneste gang jeg har købt AMD, er jeg blevet så forfærdeligt skuffet. Til at surfe på nettet, lytte til musik, se film og game, har de altid - stort set - fungeret uden problemer og kan fint sammenlignes med langt dyrere Intel-modeller. Ingen tvivl om dét.
Men når jeg har smidt noget encoding, prerender eller bare simpel billedbehandling efter dem, har de suttet så meget røv at jeg selv kun sad tilbage med en muggen smag i munden.
Det lyder måske ikke så diplomatisk og pussenutteartigt, men jeg er efterhånden så træt af det der "godt nok", når nu der findes et bedre alternativ. Hvorfor så ikke bare fremvokse et sæt nosser og så sige sin ærlige mening?
Jeg har været et par CPU'er igennem, og mener bestemt at kunne snakke med om feel - benchmarks siger mig, som sagt, ikke det store, da de sjældent afspejler hverdagsbrug.
Nu sidder jeg jo ikke, til hverdag, og sammenligner samtlige CPU'er på markedet. Jeg vil bare gerne have en computer der er snappy - og til mit behov (billed- og videoredigering, primært), der fører Intel med mange point på kontoen.
Havde jeg tid, råd og lyst, skulle jeg gerne prøve et AMD-system som du så kunne anbefale mig. Jeg er ikke for fin til at lytte til andre eller selv prøve efter, overhovedet ikke. Forstå mig ret.