Du har helt ret, næsten alle nye (hæng mig ikke op på det) har en HD-opløsning, men når jeg tænker på at min Aspire 6290G har FHD på 16", så er HD på 11,6" altså en ret høj opløsning til sådan en skærm - det skal ikke undre mig hvis der kommer flere med højere opløsning, men så er vi jo nærmest tvunget til at bruge lup for at se skrivebordsikonerne.
Du skal huske på at Alienware/Dell har satset på at den bærbare også skal have bedre batteritid. Sådan en Core i7 sluger nemt meget, og det gør HD 5650 også fordi de ikke kan skiftes til integreret grafik. Desuden er Alienware, BRANDET! Læs evt. #5. Selfølgelig er der osse 2-kernet i7'ere og der ville nogle som Intel® CoreT i7-640uM og Intel® CoreT i7-640LM være oplagt med TDP på hhv. 18W og 25W.
Du får heller ikke samme kvalitetsfornemmelse fra MMVision som fra Alienware! Det kan godt være preview-modellen er af plastik, men så snart reviews dukker op, tager Dell det sikkert op til overvejelse.
Prisen for så en kompakt gamerbærbar synes jeg ikke er urimelig.
Køb den bærbar man har brug for, om den er lille eller stor skal jeg ikke gøre mig til herre over. 😎