Er folk ikke søde at skrive streaming(strøm) i stedet for steaming(damp) eller er det måske gået hen at blive et øgenavn? 😛
Det lugter lidt af et selvlavet atom-system eller større, hvis du spørger mig.
Hvis du virkelig har brug for så meget plads, som 6-diske giver dig (12 TB?), så kan du gøre det langt billigere selv, end hvad de dedikerede løsninger kan give dig (både synology eller QNAP), men du skal i så fald bruge meget tid på hw og sw installation, som du slipper for med NAS-løsningerne.
Når du er oppe i så 'seriøse' NAS løsninger, så burde hastigheden også være nogenlunde ens.
Hvis du ligger på 5-6 diske, så vil jeg nok tage QNAP TS-639 (som koster ca det samme som DS509+) eller den nye dual-core ATOM TS-659, men jeg kender ikke prisen på den.
Hvis du ligger på 4 diske, så er Synology nok de billigste.
Du må ikke købe TS-x10 eller DSx10 - dt har en meget langsommere processor, som vil begrænse overførselshastigheden...specielt når du snakker om flere samtidige brugere.
Mht. streaming ville jeg nok ikke være så nervøs. Hvis vi snakker om blu-ray film, så er det maksimale nok omkring 40-54 Mbps = 5-6,75 MB/s - det burde dit system (uanset hvilket du vælger) være i stand til rimelig latency frit.
Mvh. Scheea 🙂