Vil anbefale dig at kigge på Acer's timeline serie. Jeg sidder selv med en 13" model (3810TZ), der umiddelbart opfylder dine krav.
Den giver alt mellem 5 - 8 timer på batteriet. 5 timer ved afspilning af film, med samtidig aktivitet på HDD og med WiFi aktiveret (ser tit film, imens jeg dowloader og pakker filer ud). 8 timer (og sikkert mere, har jeg ikke haft tålmodighed til), hvis man kører med WiFi slået fra, og slækker lidt på lysstyrken..
Den larmer ikke, og har elles alt hvad forventer af en moderne bærbar.
Størrelsen på den rent fysisk er også lig Mac, måske en lille smule tykkere.
Og så er det selvf. helt normalt, at hvis du leder efter folk der klager sig over en Acer, så skal man ikke lede ret længe. Hvis du vil fnde nogen der klager sig over en Acer Timeline, så skal du dog lede ret længe. De jo jo trods alt også verdens største producent af bærbare, så der vil uundgåeligt være flere, både positive og negative indslag om Acer, ift. andre mærker.
Jeg har haft min timeline i 3-4 måneder efterhånden, og jeg som ellers er meget højtidelig og kræsen med hardware, har stort set ikke brugt min stationære de sidste 2-3 måneder. Den bærbare har stort set kun været i dvale om natten - jeg kan ikke huske hvornår den sidst har været slukket for helt.
Men kig på den, læs om den, gør dig nogle overvejelser. Jeg vil definere maskinen som en billig Mac - det er sådan jeg ser den.
Du skal selvf. bare spørge hvis du har nogle konkrete spørgsmål til maskinen.
Mvh. Mads 🙂