Hjælpe til at oprette en webshop

Software d.  12. januar. 2010, skrevet af DJ Alban
Vist: 475 gange.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2010 10:54:44
Svar/Indlæg:
1431/233
Hej.

Ja jeg render og tumler lidt med tanken om at oprette en hjemme side, til salgs øjemål.
Havde forestillet mig en forside og nogle undergrupper man kan klikke sig ind på.
Derefter bestille og taste adresse og betaling osv.
Dvs der skal være noget til noget dankort betaling også.

Nogen der kan hjælpe med noget link eller noget?
eller fortælle mig hvilket program jeg ville kunne bruge til formålet.
jeg har dog aldrig oprettet en hjemmeside før, men er ok ferm til computer. så tager det i strakt arm 🙂 .

Gode råd osv er meget velkommen.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af DJ Alban d. 20-01-2010 22:22:37.
AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2010 11:24:24
Svar/Indlæg:
444/74
En løsning kunne være et gratis CMS. Se f.eks. joomla.org

Der er flere domæneudbydere i DK hvor du kan bestille et webhotel med Joomla installeret og så er der ellers bare at gå i gang.

Et andet rigtig godt program er iWeb (til mac). Det er super nemt og man kan lave nogle ret flotte hjemmesider.

Til PC er der et alternativ som MagicX' programmer. De skulle eftersigende være ret gode:

http://www.magix.com/da-dk/se/...

Held og lykke med det! 😉

Fluz

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2010 12:05:22
Svar/Indlæg:
525/68
Du er på udkig efter er en webshop - er dette korrekt opfattet?

Hvis dette er tilfældet så findes der forskellige løsninger. Det være sig, hvor du betaler en månedlig ydelse eller du selv designer noget eller får nogle til det via en open source løsning.

Det vil være lettere at give lidt råd, hvis det er lidt mere udspecificeret.

Mvh

Fluz

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2010 13:32:37
Svar/Indlæg:
1431/233
Tak for svarene indtil videre.

Men ja det er til en webshop.
og jeg kører windows 7 på min pc lige pt. dvs det skal ikke være noget til mac.

3# Det er jo så det jeg skal finde ud af. altså om det er noget jeg selv skal lave eller det er noget jeg skal betale mig fra. For har læst at man kan få lavet en side incl dankort betaling til omkring 25.000,- men hvis nu det var noget jeg selv kunne/gad bruge lidt tid på ville det jo selvfølgelig være billigere.

Jeg vil helst gøre tingene selv, da det er den måde man lærer det bedst på, altså selvfølgelig hvis det er til at finde ud af for almindelig hvide mennesker.

Hvis jeg ikke tager fejl koster det selvfølgelig nogle månedlige gebyrer at ha sådan en dankort betaling kørende. Uanset hvem der har lavet siden.

Fluz

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2010 13:40:22
Svar/Indlæg:
525/68
#3 Det er korrekt ang. det med dankort-betaling. Du betaler et månedligt gebyr uanset om det er en købt shop eller om det er en du laver selv.

Der er sådan set to løsninger. Du kan vælge at gå ud og købe hele shoppen og betale et månedlig gebyr, det være f.eks. dandomain eller scannet løsning.

Den anden løsning er at anvende en open source shop - der findes en del løsninger for dette og det afhænger af dine krav.

Må jeg tillade dig at spørge, hvad shoppen indebærer for de 25.000,- ?

Mvh

Fluz

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2010 13:56:57
Svar/Indlæg:
1431/233
4# jamen hvad skal man så bruge for f.eks at anvende/lave denne Source shop?

http://pagedesign.dk/hjemmesid...
Det var denne side jeg så lidt priser på. men det var bare et hurtigt link.

Web-shoppen:
Forside + 5 undersider med e-handelsmodul og dankortbetaling
Kr. 25.000

og det var også noget i den stil den skulle dække, evt med nogle flere undergrupper.

Fluz

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2010 14:22:22
Svar/Indlæg:
525/68
#5 Har tilladt mig at sende dig en PM.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2010 16:30:50
Svar/Indlæg:
608/89
kig på surftown f.eks. De har all-in-one pakke ang web betaling osv.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2010 19:35:20
Svar/Indlæg:
1431/233
7# hmm det er jo helt andre priser. 299,- pr mdr incl dankort terminal tingen.

kan dog ikke se hvad første gangs betalingen er.

Fluz

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2010 00:03:40
Svar/Indlæg:
525/68
#7 og #8 - Webshoppen hos surftown er baseret på OsCommerce.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2010 11:32:05
Svar/Indlæg:
1431/233
9# og det betyder hvad?

lige umildbart har de da lavet mange webshoppe kan jeg se.
Jeg syntes jo virkelig det lyder som et forsvindende lille beløb.

Er det rigtig forstået hvis det er "grundfladen" man får? så man selv ligger billeder ind og sætter priser osv?

Fluz

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2010 11:38:39
Svar/Indlæg:
525/68
#10 Det var ingen kritik af oscommerce - ville blot informere om, at det var oscommerce. Ja, der er mange shops som er baseret på oscommerce.

Det er selve platformen ja du får ved disse open source. Det er i bund og grund en køreklar webshop, hvor du skal opsætte ganske få ting. Ja, du uploader selv billeder og skriver priser, tekst mm..

At få den til at differentiere sig på f.eks. design, ja så må man i gang med at designe og sætte det op. Men kort sagt køreklar shop er det stort set.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2010 09:50:25
Svar/Indlæg:
1431/233
11# Jamen det er jo lige det jeg skal bruge. en kører klar webshop hvor jeg selv kan redigerer hist og her.

Tror jeg tager kontakt til dem når jeg engang har fået fat i nogle varer jeg kan sælge samt et cvr nummer :).

Tak for hjælpen.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 22:07:27
Svar/Indlæg:
1431/233
ja jeg roder lige op i denne tråd endnu engang.

jeg havde jo planer om at tage kontakt til disse http://surftown.dk/
men jeg har så efterfølgende læst at der er forskel på hvor gode de forskellige web shop er mht søge maskiner.

dvs jeg ved jo fra mig selv at jeg googler ofte på en varer jeg vil ha. Dvs skriver evt "smarte bukser" hvis det er det jeg er på jagt efter. og så kommer der jo en masse link efterfølgende.

Hvordan sikre man sig at de er gode til søgemaskiner, og man kommer på den liste fra google ex.?

næste spørgsmål er om det ville være dumt at bruge æøå i sit domæne.? (vil kun sælge i DK)