Overclocker
Tilføjet:
13-01-2010 14:50:53
Svar/Indlæg:
37/16
Hey folkens,
For et halvt års tid siden samlede jeg ny computer:
Antec Performance P182
ASUS Rampage Extreme II
Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB (With fan)
Intel Core i7, 920, 2.67GHz (Køler: Arctic Cooling Freezer XTREME Rev.2)
ASUS ENGTX 285
Corsair 650 WATT PSU
Mit problem er nu at jeg for nogle uger siden skulle prøve et lidt mere krævende spil end Counter-Strike. Så for at teste min comp til det fulde blev det Call of Duty: Modern Warfare 2. Efter 10 mins game gik min skærm så i sort, mens lyd stadig var ganske funktionel.
Ikke så underligt var jeg allerede ret sikker på at det var mit GFX kort der overheatede. Men for en sikkerheds skyld installerede jeg SpeedFan og tog en 3DMark Vantage test. Før testen lå mit grafikkort på 58 grader. Kort efter testen var taget var temperaturen oppe på 97. Alle andre temperaturer lå efter testen ganske fint. CPU lå eksempelvis på 46 grader.
Jeg formoder dog at mit GFX kort bliver endnu varmere da jeg spillede Call of Duty da skærmen jo gik i sort.
Umiddelbart ville jeg suspekte GFX kortet for at være defekt. Men jeg vil dog gerne høre folks erfaringer og meninger?
Jeg har yderligere et par spørgsmål/idéer til hvorfor kortet slår fra og vil gerne be- afkræftes på disse.
1. Min PSU er for lille WATT mæssigt?
2. Mit Antec Performance P182 har 4 paneler til kølere. 1 bagerst på kabinettet i toppen, en oven på kabinettet, samt 2 nederst i fronten af kabinettet. Hvis folk kender dette kabinet ved de at den nederste køler i fronten er afsat til PSU tunellen som sørger for at holde varmen fra PSU væk. Men i rummet ovenover sidder der ikke nogen blæser. Altså er der kun påsat blæsere i det bagerste panel samt i toppen af kabinettet.
Kan dette foresage en så betydelig varmedifference på GFX kortet? og er det i så fald ikke underligt at det ikke medfører nogen større virkning hos de andre komponenter?
Jeg har ladet blæserne stå som de var standard da jeg købte kabinettet. Nogen med sammen kabinet som muligvis ved hvordan kølerne skal vende for at få det bedste airflow?
Håber at nogle kan hjælpe mig med at afhjælpe dette problem så jeg er fri for at sende kortet til rep de næste 2-3 uger :)
På forhånd mange tak til dem der har gidet at tage sig tid til at læse denne post og eventuelt kommentere :)