X25-M eller Ocz Vertex Turbo?

Diverse d.  13. januar. 2010, skrevet af Niclas!
Vist: 372 gange.

Niclas!

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2010 20:59:40
Svar/Indlæg:
236/34
Jeg har besluttet mig for, at jeg skal have mig en SSD.

Jeg har lige prøvet at søge lidt på google og lidt på hwt.dk.
Som jeg forstår det er begge gode køb 🙂
Er fejlene med Intels diske forsvundet?

Efter hvad jeg har læst mig til er det så:
Ocz'en er lidt hurtigere, især i write, men har kun 60 GB mod Intels 80 GB.
Derud over er ocz'en også lidt dyrere.

Jeg skal bruge den til win7-OS. og enkelte spil. Derud over har jeg stadig min raptor til de mindre brugte spil.

Selvom der ligger en masse tråde derude i Cyberspace om emnet, så håber jeg i vil bekræfte det jeg har fundet ud af, og fortælle, hvilken I ville vælge?

På forhånd tak 🙂
kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2010 21:15:09
Svar/Indlæg:
1436/25
Jeg ville vælge Intels hvis jeg skulle købe en i dag... (min nuværende Corsair P64 købte jeg da jeg fandt et godt tilbud)

Men som det er med alt hardware så er der nye modeller som venter i kulissen med bedre ydelse, lavere pris osv.
Ifølge blandt andet Anandtech så er der en ny generation af SSD på vej som efter allerede genmførte tæsk smadre stort set alt hvad der findes i dag. Her tænker jeg på OCZ's Vertex 2 Pro med den nye Sandforce controller som skulle udkomme inden for de næste 3 måneder.

Samtidig har intel efter sigende også noget i støbeskeen til midt på året og mon ikke det i alle tilfælde betyder at SSD diske vil falde yderligere i pris i løbet af foråret.

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2010 21:20:36
Svar/Indlæg:
3907/73
Jeg stod i samme dilemma og jeg valgte en Vertex Turbo og det har jeg bestemt ikke fortrudt.

Har forresten en X25 i konens computer og den fungere nu også meget godt sådan en.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
14-01-2010 09:57:29
Svar/Indlæg:
4438/91
What #2 said. Har selv X25-M nu. Havde 2 Vertex i RAID0 før, hvor jeg så har smidt den ene i medie centeret og den anden i nettoppen. Og jeg savner lige det sidste som Vertex'en havde i write.
Så Vertex Turbo er klart en top kandidat. De par GB der er til forskel tror jeg ikke du vil savne når musikke spiller, når du har din Raptor.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af da9els d. 14-01-2010 09:58:30.

Niclas!

Superbruger
Tilføjet:
14-01-2010 18:32:06
Svar/Indlæg:
236/34
#Alle Tak sammen.. Er lidt i tvivl. Har pengene, og vil også meget gerne smide dem efter en disk. Overvejer dog stadig hvornår de nye kommer.. Mest pga. at vi nok får lige de flere GB i dem.

Men men men.. Man kan jo altid vente sin røv i laser. Og sådan vil det altid være med hardware.. Så hellere købe en nu og så igen om to år sammen med en ny computer.. Tror jeg køber den Vertex og ser, hvor meget den giver mig 🙂

I hvert fald tak for svarene

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
14-01-2010 18:51:16
Svar/Indlæg:
4438/91
Meld endelig tilbage og fortæl hvordan den kører for dig 😀