Asus Rampage II gene - CMOS ERR???

Bundkort / CPU d.  15. januar. 2010, skrevet af Znatch
Vist: 600 gange.

Znatch
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2010 16:43:32
Svar/Indlæg:
16/2
Hej i kloge hoveder! (forhåbentlig)

Håber der er bare en af jer der har en løsning på mit problem!

Har lige samlet mit nye system:

Asus Rampage II GENE
Core i7 920 D0
Asus HD4870x2
OCZ Reaper pc15000 6x2gb
Corsair HX850W
Intel X25-M 80GB + 2xSamsung spinpoint F1 1TB

og da det var færdig samlet, startede jeg computeren op, og det gik super.. jeg installerede windows 7 ultimate 64 bit, og da den var færdig med installationen (helt færdig, og klar til brug) vælger jeg at genstarte for lige at få sat de 2 samsung diske op til raid, jeg gør dette, og genstarter yderligere 1 gang hvorefter computeren ikke længere gider starte op. jeg kigger så på den lille LCD Poster som følger med, og den skriver bare "CMOS ERR" (hvilket jo logisk nok betyder "CMOS ERROR")

jeg har forsøgt at "cleare" bios (ved hjælp af den lille knap bagpå bundkortet)

jeg har forsøgt at fjerne batteri, samt strømtilslutningen til computeren i en ½ time

jeg har forsøgt at bruge "memOK" funktionen på bundkortet

jeg har forsøgt at bytte rundt på ramblokkene, både med forskellige blokke, men også i forskellige slots

jeg har forsøgt at flashe bios ved hjælp af Asus crash-free-bios (man skal ligge Asus dvd'en i drevet under opstart, så skulle den selv klare resten)

har forsøgt at pille alt fra på nær grafikkort (har også forsøgt med et andet grafikkort)

men INTET hjælper.. andre der har haft samme problem herinde, og fundet en løsning?

jeg har ledt nettet tyndt, og prøvet stort set samtlige løsningsforslag, uden held..

ØV.. :(

(beklager den lange smøre, men kunne lige så godt få det hele på bordet med det samme)
Torben67
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2010 17:21:00
Svar/Indlæg:
736/274
Næsten givet HW fejl. Motherboardet til RMA - tag et billede af fejlen og læg ved.


(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2010 17:27:43
Svar/Indlæg:
2687/71
prøvet at opdatere bios til den nyeste?


Znatch
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2010 20:02:45
Svar/Indlæg:
16/2
RMA tager bare så lang tid... derfor ville jeg helst se om det kunne løses.. 🤡

kan ikke rigtig komme til at opdatere bios'en, når jeg ikke engang kan komme hen til bios.. der kommer aldrig billede på skærmen..


doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2010 21:01:33
Svar/Indlæg:
998/134
prøv tage alt fra hdd og andet brug en ramklods til at boote på
gå i cmos og sæt boardet til laveste hastighed på ram
derefter sæt ramklodser i en af gangen og sæt hastigheden op 1064 og højerer til 1333





Znatch
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2010 21:07:50
Svar/Indlæg:
16/2
#4 harskam prøvet at tage alt fra, men med samme resultat.. der kommer aldrig billede på skærmen, så det er lidt svært for mig at komme ind i bios og pille.. kan jo ikke se hvad jeg laver.. :o(


DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2010 21:19:18
Svar/Indlæg:
1889/115
#0 OMG Har nogenlunde samme problem! Lige pt kører jeg med EN Samsung 1 TP HDD. Hvis jeg smider EN til samsung 1 TP harddisk laver den samme stunt. Den blinker kort på bundkortet, ikk andet.

Gider heller RMA pga den lange ventetid :(

EDIT:
Vi har samme bundkort og samme harddiske og samme problem. Hmm


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af DuckHunter d. 15-01-2010 21:20:48.


DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2010 20:39:10
Svar/Indlæg:
1889/115
Du skriver vel lige, hvis du løser problemet ik? 🙂


Znatch
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2010 08:47:34
Svar/Indlæg:
16/2
Så lykkedes det mig langt om længe at løse problemet.. jeg bøvlede rundt i utallige timer i weekenden, og langt om længe lykkedes dig mig at "komme forbi" fejlmeddelelsen. det viste sig at selvom fejlen blev vist på LCD posteren, så kunne jeg faktisk godt gå ind i BIOS (kunne selvfølgelig ikke se hvad jeg lavede), hvor jeg bare gik ind i BIOS, for derefter at trykke F10 "safe and exit", derefter viste den ingen fejl på lcd posteren mere! - dog var der stadig intet billede på skærmen.

Dette blev løs ved at tilføje yderligere et grafikkort, et hd 4650 (mener jeg) i den anden PCI-E port, og slutte skærmen hertil. dette gav dog heller ingen billede, men da jeg derefter skifte kablet tilbage til HD4870x2, så kom der billede.. og der har ingen problemer været siden..

ikke særlig logisk, men synes dog jeg ville skrive hvordan jeg kom forbi problemet, kunne jo være der sad andre med samme problem.. 🤡


DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2010 19:36:07
Svar/Indlæg:
1889/115
#8 😲 😲 Hmm.. Vil se om jeg kan det samme 😀 Tak 😀