Hey Hwt. :) Jeg har en com som ikke vil starte op.. jeg trykker på knappen og den fryser ved skærmbilledet gigabyte eftersom jeg har et gigabyte bundkort.?? har prøvet og skifte GFX? nogen der har en idé til hvad det kunne være??
Hvis ikke du har en cmos knap (clear bios) så kan du pille det lille batteri ud der sidder i bundkortet.. bare hav det ude i 10 sek.. Det den glemmer er dine indstillinger i bios så som oc.. du kan evt bare skrive dit oc ned, hvis ikke du kan huske det, og det skal blive på det 😛
Vigtigt at huske at du højst sandsynligt skal tage strømkabel fra pc inden du laver en clear cmos, er det et gigabyte mb så kan du også nøjes med at hive batteri ud i 30 min ifgl de oplysninger der er i min kærestes manuel til hendes gigabyte mb...
Brug den løsning med at flytte jumper men læs lige manuel til dit board 🙂
hej alle igen. :) har lige prøvet og reset bios men samme sker igen gigabyte skræmbilled fryser og kommer ikke videre.. jeg var så dum og glemme og sætte strøm til gfx efterfølgene og det reagerede den på så et eller andet virker da..
Det er et ati radeon der sidder i nu. men for i tiden var det et nvidia 8800gt glemte og afinstallere driver til nvidia men har prøvet og bytte gfx ud af med nvidia min brors men samme sker igen.. den fryser..
tror i at harddisk'en er sluttet forkert til eller er stået af..??
har et aero cool extreme engine 3T der er to lamper der skal lyse en grøn og en rød den grønne lyser for strøm men den røde lyser ikke tror det er harddisken.. pc'en har ikke noget sted og hente det fra..
Hvordan reagerede den da der ikke var sat strøm til GFX'et ?
Harddisken ?? Den når jo ikke til havor den begynder at hente data fra din disk.. eller hvad ? Hvor lang til går der fa du trykker på power til dun fryser. ?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af greves d. 16-01-2010 14:14:37.