Opgradering af PC?

Diverse d.  17. januar. 2010, skrevet af Kaipiroska
Vist: 742 gange.

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
17-01-2010 12:16:32
Svar/Indlæg:
71/31
Skal lige siges jeg har allerede en tråd for min barbær er gået i stykker, men den ser vi lige bort fra nu, da der er kommet et par andre spørgsmål.

Men udvikling har jo taget lidt af en optur i dag, så der er jo sket en del, og må sige jeg har ikke fået læst særlig meget op omkring det.
Så der er der alle mine spørgsmål kommer ind i billedet - så hvis du ikke har tiden til alle mine ret så nOOb agtige spørgsmål, så løb væk med det samme ;)

Har selv Intel duel core 2.0 GHz - men er en Intel Core processor i7-720QM 1,60 GHz, Level 2 cache 6 MB bedre, selv om den kun er på 1,6 Ghz ?

Altså det burde jo være 1000x bedre end hvad jeg har, da min maskine er 3 år gammel, men igen ligesom med grafikkort, der har jeg et 7900 gx kort med 512 mb ddr2 ram på, men hvor meget er fx NVIDIA GeForce GT 230M
med 1 GB DDR3 eller fx det her ATI Radeon HD 4650 grafik med også 1 gb DDR3 ram på.

Som tidligere skrevet, burde en maskine med de ting jo være så meget bedre end det jeg har, for der er jo sket en del inde på det område.

Men som sagt er lidt på bar bund, så hvis en gider bruge tiden på lige at forklare hvad man skal gå efter, hvis det nu blev aktuelt at jeg gik en udskiftning imøde, for hvis bare en kunne give et fingerpeg hvad man skulle søge efter ??

Håber det her giver mening, ellers så spørg løs, da jeg skal gøre alt hvad jeg kan for at uddybe det.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Sajmon d. 17-01-2010 22:49:43.
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
17-01-2010 12:23:33
Svar/Indlæg:
5363/442
#0 Det med Clockfrekvens (GHz) og RAMmængde på grafikkort, er ikke det vigtigste. Det vigtigste er henholdsvis typen af processor og typen af grafikchip.

De nye i7 processorer til bærbar kan i krævende situationer hæve frekvensen, så du i spil osv faktisk kører med en højere frekvens (dog på færre kerner).. Og så er det en nyere teknologi, der giver mere ydelse pr mhz. Den letteste måde at få et overblik over hvordan forskellige ting yder, er at se på nogle test. På www.notebookcheck.net har de mange tabeller der kan bruges som et fingerpeg om hvordan forskellige ting yder.

CPU:
http://www.notebookcheck.net/M...

Grafik:
http://www.notebookcheck.net/M...

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
17-01-2010 12:25:56
Svar/Indlæg:
5363/442
Måske du kan få lidt ud af denne guide:
http://hwt.dk/literaturedetail...

Den er ikke helt ny og opdateret, men den giver en fin basisviden 🙂

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
17-01-2010 12:47:49
Svar/Indlæg:
71/31
Men hvad man så tager udgangspunkt i 3DMark06 testen der, hvad er så en god score ?? og hvad for en score skal jeg gå efter, hvis den skal bruges til online spil, så som world of warcraft, eller hvad der udkommer ude i fremtiden ?

For kan jo godt tænkte mig til at et online mmo, aldrig komme til at kræve så meget som de nyeste skydespil.

Mener faktisk det er det her kort der hedder i min Dell Xps GeForce Go 7900 GS, og kan se den i 3DMark06 ikke har scoret mere end 3519 men derimod en ny hp der sidder der en GeForce GT 230M som har scoret ligeomkring 6000.

Lige mens du svare mens du læser det her, kan du så ikke svare på hvor stor en forbedring det er ?, er det overhoved noget man kan mærke ??

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
17-01-2010 21:16:24
Svar/Indlæg:
71/31
slet ikke nogen der har tid og overskud til at hjælpe her