Bygge sin egen Mediestreamer

Media Center d.  17. januar. 2010, skrevet af mcreiner
Vist: 946 gange.

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2010 19:59:10
Svar/Indlæg:
302/90
Har tænkt mig at bygge mig en Media streamer, så jeg kan flytte min computer ud i stuet, da jeg er træt af at have det hele til at stå på værelset.

Jeg har fundet ud af at jeg kan installere Linux og YAMJ på den, men ellers er jeg stortset blank hvad det angår.

Den skal være lille, støjsvag, og ikke bruge for meget strøm.

Dog har jeg tænkt på at fylde den med en 2TB disk, så jeg ikke skal koble den til min anden computer, for den er jo dyr i strøm 😕

Men hvad hardware kan jeg komme i sådan en fætter? Og hvordan starter den op med Linux og YAMJ? Går den bare direkte ind i mediecenteret når man tænder den?

-er som sagt helt ny på det område med mediastreamer, derfor kan det godt være jeg spørger lidt dumt 😳
JensK

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2010 20:03:34
Svar/Indlæg:
452/80
Hvad budget har du? I mine øjne er der to veje at gå, enten med en Atom CPU, eller med en mobile CPU. Har selv en med en mobile cpu, og det siger intet, giver ingen varme og køre ganske fint.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2010 20:27:55
Svar/Indlæg:
3746/627
hvorfor ikke bare købe en WD TV Live ?

WinterSilence

Overclocker
Tilføjet:
17-01-2010 21:02:32
Svar/Indlæg:
499/175
jeg vil anbefale en lettere dyr streamer fra Syabas - Popcorn Hour serien virker særdeles fremragende til den slags 😀

http://www.popcornhour.com/onl...

Den tidl. model A-110 kan findes ret billigt rundt omkring på visse netbutikker.

Dog virker YouTube ikke længere, grundet YouTubes politik.

Enheden er yderst brugbar og æder selv ISO'erne af din DVD-samlign fra share på din PC og understøtter wireless, USB-HDD'er, indbyggede HDD'er og blu-ray drev via USB også, samt alt muligt andet.

Jeg anser den for, at være "schweizerkniven" indenfor mediastreamere 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af WinterSilence d. 17-01-2010 21:05:45.

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
17-01-2010 21:52:30
Svar/Indlæg:
2263/307
Jeg ville købe en lille ION baseret nettop. Den kan fint køre Linux systemerne du omtaler. Man kan godt skille den ad, og sætte en større harddisk i. Men de største harddiske på 2.5 tommer (som sidder i de fleste nettops) er "kun" på en enkelt terabyte.

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
18-01-2010 09:08:34
Svar/Indlæg:
302/90
Har skam kigget lidt på de færdigbyggede systemer, og må nok også indrømme jeg kan få sådan en boks billigere end jeg selv kan bygge en, hvis jeg skal ud og have graffikkort og bundkort med CPU osv.

Men Hvordan fungerer det med en Popcorn, er der plads til at smide en HD inden i den?
Og ellers havde jeg måske tænkt mig at anskaffe mig en NAS server som jeg kan rippe mine film ind på, da min stationære computer er aaaalt for dyr at have tændt 24/7

Men nu skal jeg jo nok fremover rippe mine DVD'er ind som ISO, men dem jeg allerede har rippet ind er i .avi, og med SRT undertekster, det bliver vel ikke noget problem at se dem så?

har kigget lidt efter en A-110, men synes ikke jeg finder så mange, i de danske butikker?

WinterSilence

Overclocker
Tilføjet:
18-01-2010 18:42:38
Svar/Indlæg:
499/175
Popcornen æder alt du smider i nakken af den - også subs i alle former. Modellerne større, end A-110 har plads til hdd'er indeni 🙂

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2010 21:26:26
Svar/Indlæg:
7765/230
ellers var dette måske en mulighed mediastreamer + nas.. 198 euro http://shop.xtreamer.net/categ...