Hejsa Jonas
Jeg har selv haft en i7 920, i5 750, amd 720 be og en 955 BE
For være ærlig så yder min i5 lige så godt som min i7 eller bedre specielt fordi den er PT overcloecket til 4ghz uden problemer. Den har sågar i en kort periode kørt 4,2 ghz men kan vil ik give for meget volt så har den på 4 ghz lige nu
Så min pointe er følgende, du kan ikke mærke forskel på en i5 eller en i7 når det kommer til gaming med 1 enkelt grafikkort.
Det som du taber ved at købe et 1156 setup er faktisk at hvis du ønsker en multigpu løsning så kan dine 2 pci porte kun køre x8 hvor at i et 1366 kan man få bundkort med mere end fire porte hvor at alle køre x16. Det betyder en lille smule på performance men ikke det helt vilde i mine øjne
Derudover er der jo tripple channel ram til 1366 hvor det er dual til 1156, jeg har dog ikke kunne mærke forskel når jeg har gamet på noget af dette.
Det skal dog pointeres at jeg har PT 4 gb ram i mit setup og her kan jeg i spil som dragon age origins, gta 4 godt mærke at man ikke bare kan "tabbe" ud af spillet som jeg kunne med 6gb så de 4gb er lidt en flaskehals men det kan der jo rådes bod for :)
Anyways jeg solgte min i7 fordi jeg ikke kunne mærke forskel mellem de 2 setups og faktisk i et spil som GTA jamen der var min i5 med et enkelt grafikkort faktisk næsten lige så godt som min i7 med sli setup hvor at der kun var 2 fps forskel.
Jeg kan kun anbefale en i5 og jeg mener at jeg relativ objevtiv kilde når jeg har prøvet begge setups