Getmore.dk efter overtagelsen

Hyggehjørnet d.  20. januar. 2010, skrevet af M.Beier-old
Vist: 766 gange.

M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2010 13:20:31
Svar/Indlæg:
1189/118
Jeg har kæmpet en kamp igennem hele Januar med at få en harddisk RMA ved Getmore, postdanmark siger at pakken er kvitteret fra getmore, men getmore siger de aldrig har modtaget pakken.....

Hvad pokker skal jeg stille op??? De svarer ikke på emails (sendt d.18), deres telefonsystem er KONSTANT nede, og nu ringer den blot ud.....

Forslag vil være stærkt værdsat.... Hjælp 😩
svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
20-01-2010 13:27:52
Svar/Indlæg:
2263/307
Du kan evt. gøre indsigelse til din bank, hvis du har betalt for varen over nettet. Jeg har benyttet mig af den mulighed en enkelt gang for 2 år siden. Du skal tage din postDK kvittering med i banken som dokumentation for at Getmore har din vare, og skrive under på en tro-og-love erklærning. Så trækker PBS betalingen tilbage. In your face Getmore !


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 13:32:31
Svar/Indlæg:
6531/410
det kan de så bare ikke når biksen har skiftet ejer og sikkert moms nummer og alt mulig andet.



benjamin9033
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 13:36:36
Svar/Indlæg:
420/113
Har et gfx liggende hos dem til 1591,- Er under garanti endnu...
Tog dem SEKS UGER at skrive en mail til mig om at de nu havde modtaget pakken. Men de har stadigt ikke kigget på gfxen selv om der nu er gået 2 uger mere ☹
Har lagt for ca 10.000,- hos getmore igennem ca 1½ år. Men det er SLUT NU!!!
Lorte getmore GRRRR


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 14:18:01
Svar/Indlæg:
826/60
WOW, folk brokkede sig over SHG.DK da de knækkede halsen ved konkurs.

Ved Getmore, hvor det er en "smart forretningsmanøvre" for at undgå et krav fra SKAT på 40 mio kr i ubetalt moms -kort sagt svindel- hvad er reaktionen så?

Synes at folk der har handlet i ved Getmore i årevis, på trods af alle de dårlige tegn i sol og måne, fortjener at brænde med deres defekte RMA-sager... Told you so! ☹


JensK
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2010 14:20:14
Svar/Indlæg:
452/80
Jeg har aldrig haft bøvl med getmore, heller ikke mht. reklamation. De skriver på deres hjemmeside at man skal regne med omkring 6 uger på "avanceret elektronik" som de kalder det. Når det så er sagt, så tag da at skrive en mail til dem, og spørg efter hvad navn du skal indberette til forbrugerrådet eller hvad det nu hedder... Det plejer for det meste at få folk ud af starthullerne >.>

Problemet er jo som sådan, at lovgivningen ikke direkte angiver hvor lang tid en RMA må tage og hvor mange gange butikken må bruge på at ordne problemet.


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 14:25:03
Svar/Indlæg:
826/60
Praksis i forbrugerrådet anfører, at det ikke *må* tage mere end 21 arbejdsdage. Hvis det gør, så har man krav på ombytning, eller kr retur. Straks. Men det gælder jo ikke for de "nye" ejere af Getmore eftersom de ikke har overtaget forpligtelserne fra de "gamle" ejere... 😲

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af colombodk d. 20-01-2010 14:27:14.


JensK
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2010 14:28:19
Svar/Indlæg:
452/80
#6 Ikke fordi jeg ikke tror dig eller prøver at være en smart-ass, men har du et link på det? :) Vi lærte nemlig bare noget andet i erhvervsret, så det kunne være interessant lige at se på skrift :) Det ændre jo en hel del :P


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 14:34:01
Svar/Indlæg:
826/60
#7 Hvilken del mener du? At der max må gå 21 arbejdsdage, eller at man ikke overtager forpligtelserne?

http://crn.dk/nyheder/Getmore-...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af colombodk d. 20-01-2010 14:35:42.


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 14:43:33
Svar/Indlæg:
826/60
http://www.hardwareonline.dk/t...

"Hos getmore.dk vil man gøre sit bedste for at afhjælpe de kunder, der har købt varer før overtagelsen med hensyn til garantier overfor producenter og leverandører."

"Gøre sit bedste..." så har de ikke lovet noget, eller overtaget nogen forpligtigelser.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 15:27:29
Svar/Indlæg:
6181/270
#6 Det kan vist ikke være rigtigt det du skriver. 😉 😴

Jeg har selv snakket med en af forbrugerrådets advokater igennem telefonen, som siger at de vurdere en rimelig tid til at være 6 uger, dog pointere personen at med mobiltelefoner er de ca 2 uger da mobiler bliver betegnet som livsvigtig redskab.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym20219355916 d. 20-01-2010 15:31:25.


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 16:08:50
Svar/Indlæg:
826/60
På mit tidligere job var jeg på jura-kursus ved advokaten for Dansk Internet Handel; det er ham som sidder i Forbrugerrådet som repræsentant for forhandlerne. I mit tidligere job fulgte vi retningslinierne om 21 arbejdsdage da det er det de er enige om i Forbrugerrådet og der er en dom der ligger til grund for at det netop er 21 arbejdsdage (typisk er det jo en måned).

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af colombodk d. 20-01-2010 16:11:03.


#12
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 16:43:00
Svar/Indlæg:
5750/124
Jeg mener det hedder sig "inden for rigemelighedens grænser, med forbehold for eventuelle værdi tab på varen" - hvilket der inden for computere oftest betyder 2 måneder 😉


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 17:00:24
Svar/Indlæg:
2440/66
der er blevet advaret så mange gange imod getmore, og hver gang har os der har advaret fået at vide vi var idioter.

well guess who is laughing now.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 17:18:10
Svar/Indlæg:
5474/39
#13
man kan altid være bag klog, men Getmore var fint nok, hvis det var ældre dele. Eller ting, som kun findes i en udgave... Håber den ny bestyrelse har mere styr på tingene...


M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2010 18:01:14
Svar/Indlæg:
1189/118
#13
Det er da lettere sygt hvis andres ulykke morer dig... 😕
Jeg har smidt ca. 6000 kroner ved getmore på et kvartal, og havde ikke læst noget om dem forinden.
Mht. moms, så har det fremstået moms på alle fakturer, så hvis der er svig, kan jeg ikke lige se hvordan jeg som privatperson kunne se det, eller dømme det...???

Getmore har været fine nok, lige indtil ejerskiftet, servicen er gået gevaldigt ned, meget stærkt mærkbart...
Har kun haft én dårlig handel ved getmore, hvor min varer var over 1 mdr forsinket....

Men, kan ske ved alle, desværre..... Værst var det ved shg og midtdata som udskød første CoreDuo bundkort med overclocking features, med omtrent et kvartal....


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 18:13:05
Svar/Indlæg:
2072/117
Mener bestemt også der er blevet advaret om Getmore utallige gange på forum, men det er da ærgeligt for jer som har problemer nu.

Men vil gerne henveise til den her tråd, hvor jeg allerede har givet en besvarelse ved brug af §.
http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Citerer lige mig selv:
Det er først KBL §78:

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

1) afhjælpning af mangelen,

2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),

3) et passende afslag i købesummen eller

4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.

Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

Hvor vi skal ind under stk. 4, hvilket leder os til §79 som siger:

§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.

Det er ihvertfald paragraferne, men det er stadig en objektiv vurdering, men 2 måneder er lang tid uden computer i dagens danmark, medmindre du har fortalt dem du har andet GFX du bare har kunnet anvende.


Det skal så tilpasses med dig, nu når det er en harddisk, selvom jeg mener tiden burde være den samme, da de begge er kombonenter i computeren.

Umiddelbart vil jeg råde dig til at gå til forbrugerrådet.


#17
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 18:18:13
Svar/Indlæg:
1399/43
#15 ja så har du ikke fuldt ret godt med ,jeg har også set flere advarsler mod getmore.

ja jeg var også en af dem der ventede på et bundkort ved SHG dengang,men de intel cpu'er var så hyppede i diverse medier så alle folk ville have en da de ramte markedet,var der simpelhen ikke bundkort nok,det kan du ikke give SHG og midtdata skylden for,hvis de havde dem havde de også solgt dem.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 18:21:06
Svar/Indlæg:
7765/230
#15
Ikke at jeg på nogen måde vil glæde mig over din ulykke....Men hvordan faen kan du have undgået at se alle de advarsler der har været ang getmore her på siden...Især på rma sager??? 😳


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 18:23:45
Svar/Indlæg:
2072/117
Måske man skulle lave en sticky der forklarer folk hvordan de skal gøre ved diverse forhandler problemer, hvor der bliver brugt § som forklaring.


M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2010 18:28:06
Svar/Indlæg:
1189/118
#18
Boet udenrigs og ikke læst på danske fora....


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
20-01-2010 18:31:45
Svar/Indlæg:
15982/637
For h****** det er snart til at brække sig over at høre på al den bagklogskab....

ALLE FORHANDLERE ER IKKE PERFEKTE. Vi kan ALLE opleve problemer uanset hvem vi handler ved. Nogen kan handle ved en forhandler og aldrig have problemer, mens en anden kan have problemer, og så er det satme lige meget om de hedder Komplet, shg, compumail, midtdata, computersalg, vupti, proshop mv.
Det er naivt at tro at alle kan være tilfredse med en forhandler.

Hvad med alle succes RMA historierne dem hører vi intet om og det er fordi det tages som en selvfølges. Er der problemer så skal vi nok høre til det, og ja man har lov til at være sur og vred, men at folk så i samlet flok stimler frem med fakler for at antænde bål er helt ude i hampen.

Ja det er for dårlig at getmore benægter, at have modtaget pakken når du har dokumentaton på det. Mail dem en kopi af din pakkeseddel samt en udskrift fra postdk fra dit track & trace. Giv Getmore en dato for "sidste frist" til tilbagemelding.
Opret evt også en efterlysning på pakken på postDK's hjemmeside.

Hvis du intet hører så lav en kopi af din faktura for HD'en, en kopi af pakkesedlen, en kopi at t&t fra postDK's side og endelig et kopi af din RMA proces. Mød herefter op hos dit penge institut og hør om ikke de har mulighed for at refundere dit beløb. Det sker nok ikke med det samme men kan tage noget tid.

Dog har jeg svært ved at tro du kommer helt derud i den situation. Jeg forventer at Getmore nok vil svare tilbage på den dokumentation du har afsendt.
Når du sender email så husk at "anmode om kvittering for læsning".

Jeg har aldrig haft problemer med getmore, men det gør dem ikke til helgene og hvis nogen har problemer så vil jeg heller hjælpe med til tips om hvordan man evt kan fremskynde processen, alt det i stedet for at sidde og råbe HAHA - hvad sagde jeg mv. Jeg synes, det er for lavt.

Jeg har selv haft større problemer med shg og dcs og har mindre gode oplevelser med dem - og her snakker vi 20'000 prisklassen. Men trods dette handler jeg stadig med dem til mine mindre indkøb.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 20-01-2010 18:41:09.


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 06:12:28
Svar/Indlæg:
826/60
#19: god ide.

#21: enig.


M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2010 12:27:32
Svar/Indlæg:
1189/118
Jeg kom igennem telefonkøen, og fortalte om postdk havde underskrift på modtagelse, dagen derpå, i dag, er min RMA sag nu optaget :)

Hvor der er vilje er der vej, også for mig 😀

Cheers,
Marc


Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 09:27:22
Svar/Indlæg:
825/76
#0
Jeg har lige fået en RMA retur fra getmore som blev sendt ind d. 4. december, så du skal nok forvente at vente en del længere. De har meget stor forsinkelse på deres service. Og ja, jeg har også haft store problemer med dem.


M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2010 17:30:34
Svar/Indlæg:
1189/118
Godt nyt; Vil gerne understrege, at så snart jeg gjorde Getmore opmærksomme på T&T nummeret, fandt de hurtigt pakken, og de har allerede behandlet min sag, der er sendt en ny harddisk til mig =)

Synes det er godt klaret af Getmores personale!


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 18:03:52
Svar/Indlæg:
1178/88
#25 Så skiftede tonen...

Men super at du nu får det hele ordnet... Utrolig man skal bevise det, jeg tør kun tænke på om de ville have "stjålet" harddisken såfremt du ikke havde været en person, som havde tænkt på POST DKs underskrift som bevis... Stadig dårlig service imo.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lohse d. 22-01-2010 18:09:03.