Det er forskelligt hvordan anmelderene tolker ratingsystemet. Personligt mener jeg, at 5 kun gives til meget få produkter, som skiller sig drastisk ud, er fejlfri eller yder fænomenalt. Og derfor skal i ikke regne med at se et 5 tal fra mig særlig ofte (udover på Inno/tek). 4 gives, hvis det er meget godt, og gives derfor heller ikke særlig ofte.
Ratingen givet på prisen af 5670 er givet ud fra en forventet pris, da den nøjagtige ikke var kendt på daværende tidspunkt. Jeg kan se, at kun 512 MB versionen er til at købe lige pt til 650 kr. Da jeg skrev testen var det med den tanke, at 1GB versionen skulle koste ca 600. Altså ville den nu have fået et 3-tal, men dette er altså ting det er lidt svært og forudsige.
Ydelsen 4 er givet fordi, at man til relativt få penge kan få et kort, som kan trække alle spil i medium settings samt, at det understøtter DX11. Pga den hævede pris kan man selvfølgelig kigge lidt på, om det så stadigvæk skal være 4.
At rating systemet muligvis ville nyde godt af, at man kunne give mere end fra 1-5, er ikke noget jeg beslutter. Men hvis et produkt er tæt på en højere score, giver jeg et stort 3-tal f.eks.