2Gb ram ville jeg ikke køre med. Men det betyder naturligvis også noget, hvilket OS du kører med. Det er årsagen til at #3 spurgte dig om det.
Tearing er en dejlig sideeffekt, især ved ikke så hurtige skærme. Triple buffering og Vsync klarer problemet. Men ikke den latterlige udgave du kan finde i din driver software, da den kun kører OpenGL. Hent Rivatuner i stedet. Når du installerer det, hører der et bette program med der hedder D3DOverrider. Det kan force triple buffering og Vsync på alle spil. Det var min redning, indtil jeg fik købt mig en ordentlig skærm.
Mht Vsync alene: Det kedelige, selve årsagen til at vi alle elsker triple buffering, er, at der ofte giver lags. Årsagen er, at det forsøger at holde en framerate der svarer til din skærms opdateringshastighed. Det er oftest 60Hz. Kan grafikkortet kun slæbe 59fps, ryger frameraten ned på 30. Kan dit grafikkort i et øjeblik kun præstere 28 fps, ryger din framerate ned på 15. See? 60, 30, 15 osv. Forskellen i framerate gør ofte, at man kan opleve at det hakker gevaldigt. Triple buffering gør op med det bøvl.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 20-01-2010 19:47:36.