Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2010 17:44:42
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hejsa.
jeg har et aldrende GTX260 fra 1. aftapning, og da min søn nu skal overtage det til hans PC, vil jeg prøve at flashe firmwaren til de OC hastigheder, som har kørt klippestabilt her.
Jeg har fundet ud af, at jeg kan bruge programmet "nibitor 5.3" og programmet "nvflash". Men så holder min viden/evner op.
Nibitor kan åbenbart ikke køre under Windows 7 64bit, så hvad gør jeg så?
nvflash skal køre i et DOS miljø, så jeg regner med at lave en DOS-bootbar usb-pen, men jeg skal jo på en eller anden måde have den nye firmware lavet, og da nibitor ikke vil køre, hvad så?
Er her en der kan give en vejledning i hvordan jeg kan gøre det? Flg. hastigheder skal indsættes i firmwaren til grafikkortet:
2D: Core 150Mhz, shader 300Mhz, memory 80Mhz (denne hastighed bruges kun, når grafikkortet er helt slukket i strømsparefunktionen.)
low power 3D: Core 250Mhz, shader 500mhz, menory 200Mhz (ved denne hastighed kan den afspille HD-film uden at kravle op på højeste ydelse)
Performance 3D: Core 640, Shader 1280 Mhz, memory 1100 Mhz (spille indstilling som aldrig kommer over 78° grader)
Der skal ikke pilles ved volt eller timings.
Til min rådighed har jeg Windows 7 Ultimate x64, en gammel PC med Windows XP, samt jeg kan lave en bootbar usb-pen til et DOS-miljø. Hvilke programmer og systemer skal bruges. Jeg vil blive meget taknemmelig for en vejledning i dette projekt, da grafikkortet helt skal "overleve".
Grunden til dette skridt er, at så kan sønnike afprøve drivere osv uden at skulle fifle med Rivatuner eller andet for at få disse hastigheder frem.
På forhånd tak. 🙂