MultimediaWorld, Getmore og svindelsagen NYT!!

Litteratur d.  21. januar. 2010, skrevet af colombodk
Vist: 2192 gange.

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 19:17:03
Svar/Indlæg:
826/60
http://www.comon.dk/nyheder/Mu...

og

http://crn.dk/nyheder/Multimed...

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af colombodk d. 22-01-2010 21:56:13.
Selas

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 19:28:09
Svar/Indlæg:
2845/91
Krejlere.

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 19:36:47
Svar/Indlæg:
2263/135
Måske systemet på flere måde skulle laves om og lappes lidt huller rundt omkring så sådan nogen ting ikke kan ske.

Snydepelse..

Outlore

Overclocker
Tilføjet:
21-01-2010 19:54:17
Svar/Indlæg:
60/7
var forbi mmw gamle lokaler i dag og kan se at der er et nyt firma der skal til at starte op: computerplanet.
ifølge dkhostmaster er hjemmesiden computerplanet.dk ejet af Mensing IT Group ApS som har til huse på kronprisensgade 13 i københavn

nogle der ved hvad det er for en støresle og om det er mmw bare i forklædning?

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 20:38:07
Svar/Indlæg:
1978/216
Sådan nogle skide dadelplukker, de er sq ikke andet end nogle forbandet platugler!

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 20:48:06
Svar/Indlæg:
1978/216
#3 OK det er det sq nok.. ville fandeme ikke komme bag på mig! hvis de har importeret en fætter fra pakistan og skriver ham på som ejer. så hvis jeg bare ser en skide Muhammed arbejde i den butik når den åbner, så drejer jeg lige rundt på hælen og går hjem og handler online i stedet for

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
21-01-2010 21:15:25
Svar/Indlæg:
228/8
De lyder sku som nogle kedelige typer.. håber det lykkes Skat at få fingre i dem alligevel.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 21:41:58
Svar/Indlæg:
2845/99

Ja racistisk er du da....

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 22:29:09
Svar/Indlæg:
1978/216
Hehe er jeg ?? var jeg sq ikke lige klar over :) men man er vel ikke racistisk fordi man ikke gider handle med de platugler

PS. Kan sq ikke tag ordet "racistisk" seriøst eller blive sur over at folk kalder mig det 😀 man skal jo bare kigge forkert på en person af anden etnisk herkomst.. også selv om manden er total idiot så er du et 100% racist 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 21-01-2010 22:40:08.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2010 22:52:39
Svar/Indlæg:
2127/11
Goddamnit! Et af de større problemer med det danske system er, at fuskere som de to skodører her, kan lege kispus med systemet nærmest så længe de vil. Det giver dem muligheden for, i dette tilfælde, at få orden på resten af deres selskaber, og give staten en finger.

Føler man ikke sin retsfølelse pisset på, er man et mere tålmodigt og venligt menneske end jeg er.

#8 Hvis ikke du selv kan se hvor racistiske dine udtalelser tager sig ud, må du have et kognitivt problem af en art.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 22:53:12
Svar/Indlæg:
20170/383

Så kunne du da måske ytre dig lidt mere fornuftigt i #5.

TBT

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2010 23:07:55
Svar/Indlæg:
422/14

Ja det kan de, men vi har netop et af verdens lempeligste selskabsstrukturer her i landet, med det ene formål at få innovative mennesker i gang med at drive virksomheder.

Det vil selvfølgelig altid tiltrække svindlere når nu det er så "nemt" men hvad er alternativet?

Der skal skabes arbejdspladser i samfundet, og de kommer altså kun fra virksomhederne der oprettes, og mange ville ikke starte virksomhed hvis de skulle risikere alt for det!

Den kloge vil altid narre den mindre kloge, og Skat er ikke hverken kloge eller fremme i skoene når der er tale om store beløb, de kan lige håndtere den lokale håndværksmesters regnskab, og så folks private skat, men bliver det ret meget mere kompliceret, så må de opgive.

Jeg havde revision af skattevæsenet for et par år tilbage, sikke en parodi, ikke fordi det er verdens største virksomhed men det bliver da til nogle billagsmapper om året, de sad 3 mand i 14 dage for at finde fejl og mangler i regnskabet, som iøvrigt havde kostet 50000+ at få revideret ved statsautoriseret revisor som hvert år, og med resultatet, alt ok!

Ja, hvad fanden havde i forventet for 14 dage siden da i stillede op 3 mand, revisoren har vel for helvede lavet et eller andet for de penge han skal have hvert år!

Om det så er at gemme lortene, eller sørge for alt rent faktisk er iorden, er jo uden betydning, for det evner skattemedarbejder sgu alligevel ikke at gennemskue.

Hvis man som så mange har gjort kan køre momskarruseller, konkursrytteri osv UDEN Skat fatter der er noget galt, hvordan kan det så komme bag på nogen at et firma med en vis omsætning til enhver tid kan lukke og slukke med en milliongæld til det offentlige!

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 23:51:07
Svar/Indlæg:
1978/216
#7-9-10 I har jeres meninger og jeg har mine om det 😉 og nu skal i ikke tro jeg ligger søvnløs om natten fordi i synes det er racistisk 😴

Og #9 muligt du mener det, men det har jeg så ikke kan jeg oplyse dig 😉 men jeg kan virkelig ikke se hvorfor det skulle være racistisk skrevet!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 21-01-2010 23:51:56.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 23:52:36
Svar/Indlæg:
20170/383

Det siger uden tvivl mere om dig end om os andre, at du ser sådan på det.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2010 23:59:16
Svar/Indlæg:
2127/11
#11Det du skriver, passer meget godt med hvordan tingene i min fantasi foregår. Om man skal kalde det komisk eller tragisk, kommer vist an på ens eget ståsted. Gutterne bag MMW mv. har utvivlsomt fundet det ganske morsomt.

I øvrigt er jeg med på at vi er nødt til at gøre noget for at hjælpe iværksættere. Ellers har vi sgutte mange chancer for overlevelse på sigt. Er reglerne til at fuske med, så vil der også altid være nogle der benytter sig af det. Det kan ikke diskuteres.

Jeg havde bare gerne set, at piben fik en anden lyd, det øjeblik man har en bestyrket mistanke om svindel. Det irriterer mig at sådanne fuskere kan rende rundt og grine af retssystemet indtil det passer dem at aflevere de nødvendige informationer. Den slags smøl skulle få konsekvenser, og det i en fart imo.

#12: What #13 said.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 22-01-2010 00:00:14.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 00:21:31
Svar/Indlæg:
1978/216
#13 Tænk at man skal kaldes racist bare fordi man ser ned på folk der lever som små konger af plat og svindel!! nogle tænker det og andre siger/skriver det, de tænker, hvor andre ikke tør.

Jeg ser også ned på ham stinkdyret Stain Bagger men han er jo dansker. men alligevel regner jeg ham ikke for det skidt, jeg træder på!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 22-01-2010 00:23:17.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 00:23:08
Svar/Indlæg:
20170/383

Du forstår jo ikke engang en skid af hvorfor nogle af os skriver som vi gør..

Prøv at læse #5 een gang til.. Meget langsomt..

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 00:33:46
Svar/Indlæg:
1978/216
#16 Jeg ved godt hvad jeg har skrevet :yes: OK måske de ikke importer en fætter fra pakistan, men så bor deres fætter i danmark også åbner de en ny butik i hans navn på samme adresse 😀 så de forsat kan æde og drikke som konger, mens de tager røven på os alle sammen. men stadig drejer jeg rundt på hælen og handler online, hvis jeg bare ser en enste person af anden etnisk herkomst i den butik når den åbner.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 22-01-2010 00:34:11.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 06:39:01
Svar/Indlæg:
2845/99

Du fatter da bare minus....

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 07:45:34
Svar/Indlæg:
1978/216
#18 kom glad kære ven og forklar mig hvad det er jeg ikke lige fatter?? 😀

PS. det rager mig en høstblomst at du TRO jeg er racist! det kan jeg godt leve med og jeg sover fint om natten alligevel.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 22-01-2010 08:00:01.

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 08:30:34
Svar/Indlæg:
714/95
"så hvis jeg bare ser en skide Muhammed arbejde i den butik når den åbner, så drejer jeg lige rundt på hælen og går hjem og handler online i stedet for "
Er det ikke racistisk, tag dig dog en tude kiks, noget varm mælk og læg dig dog til at sove. Hvis en "muhammed" ikke arbejder så nasser han, men når han endelig arbejder så gider man ikke tage derhen, eller handle der. Du må være en af de typer der er så egoistisk at det er til at græde over

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 09:07:12
Svar/Indlæg:
1978/216
#20 Sq sjovt at det skal nu er racistisk at fra vælge de grødbønder man ikke gider handle med 😴 det er sq noget jeg helt selv bestemmer!! så hvis du tuder over det, så måske du selv skulle ha en pakke kiks 😀 http://www.kinagrill.dk

Jeg handler heller ikke i deres kiosker og eller de seven eleven butikker de ejer, hvis jeg kan undgår det 🙂 det er min menneske ret selv at bestemme hvor jeg handler!!

Har aldrig skrevet at han nasser, det er dig der siger det, men du har sikkert ret 😀

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 09:28:47
Svar/Indlæg:
714/95
Du er jo fuldstændig hjerne lam. sådan en som dig er et godt eksempel på en stor idiot man bare ikke gider at høre på. Syntes bare du skal holde dine holdninger for dig selv så, istedet for at komme her og ødelægge stemningen

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 09:46:46
Svar/Indlæg:
1978/216
#21 Hehe er du sur nu?? 😀 vi lever sq i et frit land hvor alle har ret til at sige sin mening hvad enten folk kan li dem eller ej 🙂 og hvad du synes går jeg ikke op i!!

Ville da være kedligt hvis vi alle hadet samme meninger om alt

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 22-01-2010 09:52:01.

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 09:51:35
Svar/Indlæg:
714/95
Hvad du syntes rager mig hellere ikke, men jeg syntes du er en skide fucking racist og det rager så hellere ikke hvad du syntes om min holdning. Du er en af de typer der bringer mit pis i kog, og lige nu har jeg bare lyst til at gøre et par ting ved dig men du er desværre ikke engang det værd så gider ikke engang at skrive det

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 09:53:48
Svar/Indlæg:
1978/216
🤣 uha skal jeg blive bange nu ?? du er sikkert også farlig 😴

Du kan kun antage at jeg er racist pga det jeg skriver, men du kan ikke være sikkert i din sag, da du ikke kender mig 😀 men jeg sover sq fint selv om du tro det :)

Så lad vær med at udtale dig om noget du ikke ved en skid om. bonderøv 😉

slut herfra :)

Ang Pia's røv så er jeg for stor til at være der 🤣

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Sjakalen d. 22-01-2010 10:04:29.

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 09:56:38
Svar/Indlæg:
714/95
Jeg er sgu ligeglad hvad fanden du er. Gå op og gem dig i pia k´s Røv det er nemlig der du hører til. OVER AND OUT

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 10:25:56
Svar/Indlæg:
2335/16
Rolig nu drenge,tag ud at få lidt frisk luft. 😉

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 10:56:00
Svar/Indlæg:
1978/216
Sq for koldt til frisk luft! derfor man sidder her og skriger.. den forbandet pisse frost bider selv om man kun stikker snuden ud af vinduet 😉 og det bliver være i week-enden 😲

BlingBling

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2010 11:10:22
Svar/Indlæg:
198/26
#Sjakalen

Når du i #4 skriver "Sådan nogle skide dadelplukker", så vil ca. 95% af den danske befolkning med en gennemsnitlig IQ sige, at det er en racistisk udtalelse. Efterfølgende skriver du, at de er nogle forbandede platugler. Sidstnævnte har du jo helt ret i, men hvorfor skriver du det første, det vedrører vel ikke sagen hvor de kommer fra og derfor berettiger det vel heller ikke til at bruge øgenavne (racistiske øgenavne) om deres oprindelse. Hvis det nu havde været danskere, så vil du vel bare have skrevet af de var nogle platugler og så udeladt det andet.

Når du i #5 skriver "en skide muhammed", ja, så vil størstedelen af mennesker med en lille smule forstand nok også mene at det er en anelse racistisk. Du har nok ikke hørt om muhammed-sagen (den har kun været nævnt en lille smule i medierne), men der er faktisk befolkningsgrupper der kunne blive en smule krænkede over at man skriver som du gør. Igen, så snakker vi her om nogle mennesker der fusker, hvilket oprindelsesland de er fra er vel underordnet. Hvis det nu havde været jyder der havde fusket, vil du så også have vendt om hvis ekspedienten talte med jydsk accent??

På dit indlæg i #8, så kunne det godt lyde som om, at dette ikke er første gang at nogen kalder dig eller din udtalelser racistisk. Måske du skulle overveje at lytte lidt til hvad folk siger til dig??

Synes det er rigtig dejligt for dig, at du sover godt om natten hvilket du pointerer mange gange!! Men kan ikke rigtig se hvad det har med sagen at gøre.

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 11:39:05
Svar/Indlæg:
714/95
Godt skrevet. Tråden handler om nogen der snyder i skat osv. men ikke om at det er invandrer eller hvad de nu er. Skal vi være enige om at en fusker er en fusker ligemeget hvor de kommer fra og de findes i alle nationaliteter. men når det er en "muhamedaner" eller hvad du vælger at kalde dem så er det ligepludselig meget værere

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 11:48:49
Svar/Indlæg:
20170/383

nogle mennesker kan bare ikke se det forkerte i sådanne udtalelser..

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 12:06:36
Svar/Indlæg:
825/76
Nu bare for at få samtalen lidt tilbage på sporet så vil jeg tilføje til #0 at jeg håber politiet bliver indblandet, så det cirkus kan blive lukket.
Jeg har på fornemmelsen at den dårlige kundeservice jeg har oplevet hos getmore kunne være undgået hvis butikken var blevet bestyret ordentligt.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 19:20:16
Svar/Indlæg:
2845/99

Du fatter bare minus af situationen, det er helt utroligt.... At du virkeligt ikke kan se det er en racistisk kommentar du kommer med forbløffer mig virkeligt.... Langt tid siden jeg har hørt om noget så fatsvagt....

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 21:55:58
Svar/Indlæg:
826/60
Tilbage til emnet:
Der er nu sket mere i sagen: Skat erklærer Getmore konkurs...!!! 😲

http://www.comon.dk/nyheder/Va...

red_martians

Moderator
Tilføjet:
22-01-2010 22:13:33
Svar/Indlæg:
7881/1165
😲
Så det der i virkeligheden er sket.. er at man har erklæret Getmore konkurs, og derefter oprettet et nyt getmore i en andens navn, og så kaldt det, at getmore er solgt 🤣

Det er kreativ bogføring. 😲

red_martians

Moderator
Tilføjet:
22-01-2010 22:21:28
Svar/Indlæg:
7881/1165
men svinsk..... vi har et selskab, hvor vi sælger billige vare.
Det går ikke godt.
Vi flytter varene, ændre firmaets navn og går konkurs.
Det nye selskab kan ikke tjene penge flytter navn og vare, ændre navn og går konkurs.
Opretter et nyt firma i samme navn osv osv...

Jeg synes det er grinagtigt.
Man kan da ikke bare malke statskassen for millioner på den måde??

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 22:23:31
Svar/Indlæg:
2845/99

Umiddelbart går det da ganske okay for dem? :no:

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 22:48:08
Svar/Indlæg:
826/60
# 36
set mange gange før...endda også helt tilbage i gamle Olsen-banden-film!

Midt-Data og it-distributøren Frode Hørlev har nærmest gjort det til en "tradition" og har perfektioneret metoden...

proof

Overclocker
Tilføjet:
23-01-2010 00:13:27
Svar/Indlæg:
120/14
Jeg må jo erkende at jeg er ligeglad med at de snyder i moms sålænge jeg får mine varer billigere.. 😀

Moral er godt men dobbeltmoral er ikke dobbelt så godt.. (selvom 80% af jer herinde åbenbart har den opfattelse)

eks.
En pizza koster det samme som for 15 år siden..
Jeg er næsten ked af at det er mig der bliver nød til at fortælle jer sandheden..

grunden er sort arbejde og momssvindel..

betyder det at i aldrig mere bestiller pizza????

nej vel.. så glem jeres dobbeltmoral..

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 03:17:05
Svar/Indlæg:
1978/216
#33 Ja ja fint nok at du synes det er racistisk 😉 men det synes jeg ikke (jeg lever i et frit land hvor jeg tænker og siger hvad det passer mig) og jeg gider sq ikke bruge min tid på det pjat no way min lille ven 😉

Men lad det nu ligge, da tråden er tilbage på sporet også ha en god week-end 😀

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 23-01-2010 05:28:07.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 05:37:38
Svar/Indlæg:
1972/260
Jeg forstår simpelt hen ikke hvad det er der holder de rigtige myndigheder eller autoriteter tilbage. Hvorfor bliver sådan nogle sager ikke prioriteret og efterforsket uanset samarbejdsviljen fra modparten?

Det er for svagt at der ikke bliver gjort nok mod sådanne sager, det går ud over branchen, det går ud over priserne, det går ud over skatterydere og dermed os allesammen.

Det er jo ikke første gang sådan noget sker.... kom nu efter det og gør en forskel!

#29 - Tænkte nok at der snart måtte komme en forklaring til hvorfor mandens udtalelser er racistiske, i stedet for flere tråde i stil med "Du er godt nok en racist..." gentagende gange. Havde du ikke gjort det ville jeg godt have givet ham forklaringen. Vi kan i mellemtiden håbe at han har taget det til sig og vælger at udtale sig mindre uheldigt fremover.

P.s. Tror ikke han er racist, men glemmer at tænke sig lidt om inden ordene tastes ind og sætningerne formuleres.

#39 - Jeg byder de reelle priser velkommen. Giv mig hellere priser der inkludere momsafregning og andre former for beskatning uanset hvilken vare det er.

Jeg er jo ikke tvunget til at købe noget og specielt ikke når økonomien ikke rækker til det. Selvfølgelig vil jeg gerne have det bedste så billigt som muligt, men for mig der inkludere "så billigt som muligt" at man overholder love og regler.

Jeg kan altid tage stilling til om jeg vil give prisen for det jeg bliver tilbudt. Man har altid et valg.

I'm going all matrix on your ass. 😛 🤡

#40 - Klart klart... vi lever i et frit land og vi kan gøre som vi vil, men betyder det at vi skal rende rundt og kalde hinanden for diverse racistiske ting når kernen i sagen er bedrageri og ikke nationalitet? Betyder det, at vi lever i et frit land, at man ikke kan opføre sig ordentligt og udtrykke sig på en pæn måde så man ikke træder folk over tæerne?

Sagen er at idioterne har begået bedrageri på bekostning af alle andre end dem selv, og det er ikke på grundlag af at de er af anden etnisk herkomst.... næææh... det kunne lige så godt være en dansker, amerikaner eller en svensker.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Hessi d. 23-01-2010 05:43:41.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 06:59:33
Svar/Indlæg:
1978/216
#40 Nu har jeg kke noget til overs for dem (fra multimedia world sagen) ser virkeligt ned på dem om de så er det ene eller det andet, dansker eller ej. det er lige fedt!

Men jeg bliver noget så PIST i mit hovedet når personer af anden etnisk herkomst (nu skal jeg nok prøve at tale pænt) som jeg mener burde opføre sig ordenligt og respekter vores love/kultur osv. da de på et eller andet tidspunkt, da de kom til dk, sikkert har fået i hovedet og røv hvor de har haft brug for hjælp. (nok ikke mange der komme til dk med en guldske i kæften) derfor mener jeg også det er være.. ikke meget være, men lidt være er det når de tager os i røven. end en når en fucking pisse dansker med lyst hår og blå øjne gør det. det er sq mangel på respek for os og vores lands love!

Før eller sdien flyder bægeret over for alle!!
Så muligt at i ikke er enige med mig. men jeg koger sq når man i tv-avisen de sidste mange år har hørt om at de skal ha særbehandling alle steder, børnehaver der ikke server mad med svinekød i, svømme haller der lukker i flere timer fordi deres kvinder ikke ikke må vise sig en i en badedragt for en dansk mand, for ikke at snakke om dengang politiet på nørrebro stopper en bmw fordi den ikke overholder loven, så spriger der 4 mand ( af anden etnisk herkomst ) ud af bilen for at Halal slagte 2 politifolk som bare passer deres job. og man kan jo blive ved med sådan historier. og den der med at de føler sig forfulgt og bla bla. holder sq ikke længer, heller ikke at de ikke kan få jobs.. alle steder jeg går ind i div butikker står der en 3 generations indvandrer bag disken.

Siger bare at hvis jeg hadet børn, så fik mine unger fandeme en hel gris med i madpakken.. 17 halve med Gris om jeg så skulle køre madkassen på en sækkevogn så skulle den fandeme med i børnhave/skole bare for at trose dem.. altså lære'en og de fjolser der har lavet de sindsygt regler!

Meget muligt at i, i denne tråd og en anden, tro jeg er racist. men det er jeg altså langt fra!! jeg har slet ingen problemer med alle dem der opføre sig ordenligt, vil lære dansk, leve efter vores regler/love osv, overhovedet! men alle de andre spader som ikke kan finde ud af melodien, bandemedlemmer af anden etnisk herkomst ja det gælder sq også dansker og rocker de kan for min skyld ryge lige direct i helvedet, det rager mig en sq høstblomt! især rocker og bandemedlemmer skulle fandeme sættes ud på en øde Ø også kunne de sq slås til sidste mand.

Så hvis i mener det er Racistisk og at jeg er det?? ja så er jeg Racist overfor alle dem der ikke opføre sig ordenligt!! problemet er jo så bare at jeg tro at en meget stor del af danmark er racister?? utroligt mange mennesker snakker og røven går på dem når man snakker med dem på gaden, men de tør ikke sige det højt at frygt for at blive kaldt for racister. men det er jo helt tydligt at folk har fået nok!!

Ha en god week-end. kan ikke tale meget pæner end det her 😀

PS. hvorfor jeg ikke kan og vil tag ordet racist/racisme seriøst. er jo fordi man alt for mange gang har hørt at folk med anden etnisk herkomst skriger racisme hver gang de ikke får deres vilje i en eller anden sammenhæng.. ja jeg vil næsten påstår at de misbruger ordet groft for at for at få i hovedet og røv!! og forøvrigt er der jo ingen der er mere racister en dem selv!!

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Sjakalen d. 23-01-2010 08:00:54.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 07:55:35
Svar/Indlæg:
1972/260
#42 - Selvfølgelig har du, som alle os andre, ret til at have din mening. Du har også ret til at ytre den. Men at begynde at kalde folk for tåbelige navne og begrunde bl.a. bedrageri og kriminalitet med nationalitet er nærmest misbrug af ytringsfriheden. Jeg tror folk har misforstået ytringsfriheden med retten til at kæfte op om hvad som helst på hvilken som helst måde.

Men det du siger med at det er lidt værre når en udlænding begår bedrageri eller kriminalitet kan sidestilles med at indfødte kan være lidt mere lempelig med at respektere og overholde loven. På den anden side forstår jeg godt din holdning, man bør være taknemmelig for hvad man får, specielt når andre giver (her mener jeg os alle igennem skat osv.) og des mere hvis kommer fra noget der ligger langt under det niveau man kommer til. Men det har ingenting at gøre med herkomsten, det kunne jo ligeså godt være en hjemløs dansker.

Det er helt fint du synes at kriminelle skal straffes, det gør vi alle, uanset om vedkommende er lyshåret eller mørkhåret, med blå øjne eller brune. Ja, de burde sgu blive kastet ud på en øde ø et eller andet sted uden mulighed for at vende tilbage (lidt ligesom LOST 😀). De fleste af hos dømmer dog kun på handlinger, adfærd og meninger der kommer til udtryk, men ikke nationalitet.

Min mening er at vi alle skal være respektfulde og taknemmelige uanset hvor man er fra. Der bør ikke lægges større press på individet blot pga. en anden herkomst. Men man skal også vise hensyn til hinanden og det gælder begge veje. Jeg er enig med dig i at det er lidt for langt ude at en skole (eller hvad det nu var) ikke inkludere svinekød i maden fordi der er nogle der ikke må få det, det må være den enkelte selv eller forældrene der sørger for man får det man skal have og intet andet. Dem der ikke spiser svinekød skal have mulighed for at få noget uden. Vi skal være alsidige og nysgerrige, i stedet for at være angste over for det der er anderledes.

Jeg vil slutte af med dette. Integration kræver at begge parter acceptere hinanden, mindretallet SKAL acceptere flertallet og dets ret, og omvendt MÅ flertallet acceptere mindretallet og dets alsidighed.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Hessi d. 23-01-2010 08:06:29.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 08:10:40
Svar/Indlæg:
1978/216
Lige kort. hvis en hjemløs, der bor i en papkasse, dansker eller ej. laver noget plat og svindel så kan jeg sq godt forstår det! han skal jo ikke død af sult for fanden. fattigdom tvinger jo folk til hvad som helts, selv om de godt ved at det er forkert. men folk der har til overflod (som mmw og stein bagger). skal sq bare ha derefter hvis de bliver taget i det!!

"Men det du siger med at det er lidt værre når en udlænding begår bedrageri eller kriminalitet kan sidestilles med at indfødte kan være lidt mere lempelig med at respektere og overholde loven."

Nej overhovedet ikke!! det var ikke lige sådan det skulle forstårs.

HAHA "indfødte" lyder sq som vi stadig går rundt med en knogle i næsen

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 23-01-2010 08:18:36.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 08:23:38
Svar/Indlæg:
1972/260
Mht. hjemløse eksemplet mente jeg bare at man skal være taknemmlig for hvad man får især når man kommer fra kummerlige forhold, uanset om det er en udlænding der er flygtet eller en hjemløs dansker.

Min kæreste synes heller ikke knoglen er så pæn... egentlig forstår hun heller ikke hvad jeg siger når jeg hopper rundt i stuen iført kun trusselignende læderble og synger "uggabugga uggabugga!" 😛 🤣

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Hessi d. 23-01-2010 08:25:02.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 08:35:34
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg håber du forstår hvis hun løber skrigne væk, hjemmefra 😲

red_martians

Moderator
Tilføjet:
23-01-2010 10:10:31
Svar/Indlæg:
7881/1165
Holy shit.. jeg er ved at være træt af alt det her indvandrefis.... Skal vi ikke bare være gode venner istedet for 😉 Rasister, indvandrere, rockere og kommunister.
Og så få løst det finanskriselort, så vi(jeg) kan få et arbejde igen ☹ Og så slå ned på det virkelig store, frem for at skyde gråspurve(de er faktisk brune) med kanoner.

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 10:16:38
Svar/Indlæg:
826/60
Hessi: jeg er enig med dig -det ved du! Du har *så* ret og du er super-cool. :yes:

proof

Overclocker
Tilføjet:
23-01-2010 10:45:49
Svar/Indlæg:
120/14
Colombodk ❤ Hessi 😛

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 17:53:59
Svar/Indlæg: