Kurt Westergaard debat..

Hyggehjørnet d.  21. januar. 2010, skrevet af LaKeenxD
Vist: 637 gange.

LaKeenxD

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 22:46:36
Svar/Indlæg:
527/73
Hej HWT'ere (:

Hvad synes i om den lille nyhed som kører i de danske medier (:

http://ekstrabladet.dk/112/art...

Giv lige jeres besyv med..

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 22:55:08
Svar/Indlæg:
1440/318
Det er da utrolig at folk tror de vil opnå noget som helst ved at truge en 17 årig pige på livet...
Hvis de mener det er så forfærtelig at vi har ydrings frihed her i danmark, så syndes jeg da de skal ta hjem til deres kameler i bula-bula land

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 22:55:41
Svar/Indlæg:
7765/230
Agurketid... 😴

slaske6

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 23:00:45
Svar/Indlæg:
1571/39
kan kun sige folk er sgu syge 😎 i skallen .
hvem af dem, der er mest syg i roen . HMMMMMM

LaKeenxD

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 23:01:48
Svar/Indlæg:
527/73

Ja som om trusler online virker særlig farligt, synes det er totalt til grin at folk kan gå så meget amok over at et land som os, at vi har ydringsfrihed..
Det kan mellemøsten ikke rigtige tage til sig..

Men vil da sige du skal tage og kigge i nogle af alle de dejlige kommentarer der er blevet lagt der inde.
Så tror jeg godt du kan få et rigtig billigt grin (:

TBT

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2010 23:18:07
Svar/Indlæg:
422/14

Edit: Vi kan på HWT kun beklage at dette indlæg ikke er fjernet før.
Racisme eller racistiske udtalelser er IKKE velkomne på HWT...

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Teresa d. 22-01-2010 10:36:54.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 23:20:10
Svar/Indlæg:
20170/383

tjaa.. En gang DF-tilhænger - altid DF-tilhænger .... 😕

ras123

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2010 23:32:41
Svar/Indlæg:
258/70
#6 Præcis 🙂

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 23:56:15
Svar/Indlæg:
2823/238
I skal passe på med ikke at gejle hinanden for meget op, der skal ikke komme noget racistisk, for så lukkes tråden...

Dvs. Ikke mere "abe" middelalderbønder eller hula bula land - det er ikke nationen i skriver indlæg i ;)

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2010 23:59:07
Svar/Indlæg:
20170/383

Er det de nye censur tiltag på hwt ??

Eller måske endnu en DFer der føler sig trådt over tæerne ??

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 00:59:39
Svar/Indlæg:
1978/216
#1 Vi kan ikke blive mere enige, så lad os tegne de skide tegninger igen... bare lige for at slå retten til vores ytringsfrihed fast en gang for alle!!

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 01:10:13
Svar/Indlæg:
20170/383

Altså, de tegninger har sgu da intet med ytringsfrihed at gøre.

Siden hvornår har provokation og Ytringsfrihed været det samme ??

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 01:30:48
Svar/Indlæg:
1978/216
#11 Har sq da aldrig været en provokation!! bare nogle gamle mænd der tegner nogle muntre, satiriske tegninger 😀 længer er den sq da ikke. og for øvrigt så bomber de sq da hinanden for et godt ord!! så helt skævt ramme den tegning af Kurt jo ikke, at deres hjemmelavet bomber så måske ikke ligefrem er gemt i en turban er en anden snak 🤣

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2010 01:40:02
Svar/Indlæg:
2127/11
Det der pisser mig mest af ved de skide tegninger, og for den sags skyld denne tydeligvis mindre kløgtige blondines bidrag til debatten er, den måde de leveres på.

KW's tegning kunne have været brugt konstruktivt, hvis ellers det havde været det der var meningen. Den udtrykker jo soleklart at islam har et problem, ved på den ene side at være en religion der - af det jeg har læst - slet ikke er så tosset igen, mens der på den anden side render nogle halvtosser rundt og påstår at de sprænger sig selv og alle omkringværende i luften i Allahs navn.

Paradoksalt nok er det vist mest ikke-muslimer der har brug for at lære at skelne, men desuagtet: Hvor det i tidligere århundreder var katolikkerne og senere kristendommen der begik alle uhyrlighederne, så er det i dag såkaldte muslimer der i den vestlige bevidsthed har overtaget. I virkeligheden er det ikke sandheden - der begås mange "morsomme" ting af kristne. Forskellen er bare, at vi er så "civiliserede" (læs: politisk korrekte/uærlige whatever), at det yderst sjældent angives som årsagen. Den mest direkte religiøse krig der pt foregår, er Israel mod Palæstina. Israelerne skider gang på gang på aftaler med eksempelvis USA, og tramper mere og mere ind over det i forvejen forsvindende lille Palæstina. Hvorfor tror i at de får lov til det, i et område der i dén grad har verdens bevågenhed?

Men altså: Jyllands Posten smed tegningerne op, uden at bruge dem til andet end at provokere. De har retten til det ja, men jeg vil ikke ligefrem kalde det en nobel sag. Blondinetingen her smider en video op, som har samme dybde og effekt. Tag i øvrigt ikke fejl: Jeg grinede af den. Ikke fordi den egentlig er morsom, eller god for den sags skyld, men fordi den er så forfærdelig, at den er morsom.

Problemet er bare, at så længe deltagerne i debatten ikke kommer med mere intelligente oplæg, vil debatten også været domineret og farvet af individder der tiltrækkes af den laveste fællesnævner, mao: dumpapperne. Altså forsættes og udbygges skyttegravskrigen. Hvem havner det? Så kan du være nok så racistisk du vil. Sidde hver dag og kræve at folk der ikke indordner sig, bliver smidt på porten. Det ændrer bare nul på, at et hadefuldt forhold mellem de to - går jeg ud fra - største befolkningsgrupper i landet, skader alle.

Spørgsmålet er derfor: hvad er det egentlig vi vil? Puste til en flamme der alt for ivrigt blusser op (på begge sider), eller gøre en indsats for at folk kan mødes på midten?

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 02:31:00
Svar/Indlæg:
4536/104
#11 og nogle har så tydeligtvist heller ikke respect for andres holdninger og dets lige.

moske man sku feje foran egen dør først denne gang tom. 🙂

😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 22-01-2010 02:31:22.

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 02:52:59
Svar/Indlæg:
798/19
wow, er hun 17?? Hun ligner en på 12.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-01-2010 04:21:11
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg synes hun fortjener at blive svinet til, fordi hun synger så knaldhamrende ringe. Hun er værre end mig og X-Factors 'kandidater' til sammen. 😲 😛 😉

teemuss

Overclocker
Tilføjet:
22-01-2010 06:37:39
Svar/Indlæg:
314/36
jeg stemte osse DF sidste gang føler mig dog ikke trådt over tærerne.Jeg kan godt klare det.
jeg har faktisk læst koranen og en del af deres haditter og når det kommer til racisme tja så er koranen nok noget værre end selv DF kan præstere
men i tiden vi lever i er vi blevet bange for at konfrontere islamister så i stedet holder vi mund,og det er ikke sundt i længden.
anyway man skal selvfølgelig ikke dømme det enkelte menneske så det lader jeg være med det er jo heldigvis sådan at mange muslimer er som folk er flest og ikke terrorister eller noget i den dur.
det er ikke den enkelte muslim der er problemet som sådan hvis man spørger mig men den islamiske ideologi som både er en religiøs politisk og militær ideologi
Deres profet muhammed var leder inden for alle 3 områder.
hvis man læser bukari haditterne vil man hurtigt finde ud af at muhammed ikke var så fantastisk som vi bliver fortalt,han huggede b.l.a fødder og hænder af folk til de forblødte til døde yddermere stenede han både mænd og kvinder og beordere sine tilhængere til at gøre det samme.
sidst men ikke mindst begik muhammed flere drab på sine fjener og beordere sine tilhængere til at gøre det samme.
Disse ting er vi nødt til at konfrontere islamisterne med
som en tidligere muslim skrev til mig en dag.sålænge muslimer verden over ser kritik som en fornærmelse vil dialog ikke være muligt.

http://www.usc.edu/schools/col...

http://alislam.org/quran/tafse...
(vers 5)

http://alislam.org/quran/tafse...
(vers 29)

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 07:08:31
Svar/Indlæg:
2823/238
#9 Tom for pokker!

Det har da intet med cencur at gøre, nu må du tage dig sammen, racistiske kommentarer og bemærkninger er ikke velkomne på hwt.dk ligesom det ikke er tilladt at svine folk til i al almindelighed, det burde du vide.

så prøv nu bare at skriv jeres meninger og idéer, uden at svine folk eller religioner til, for det kan faktisk godt lade sig gøre...

Så blev det endelig fredag 😀

teemuss

Overclocker
Tilføjet:
22-01-2010 08:06:38
Svar/Indlæg:
314/36
kritik af en religion er ikke det samme som at svine den til forhåbentlig
saglig kritik givet i kærlighed om jeg så må sige må altid være i orden

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 11:09:29
Svar/Indlæg:
20170/383

?? 😴

Du virkede bare meget opsat på at stoppe en diskussion inden den overhovedet kom igang.

Og du ved jo også godt at DF kontra normale mennesker er en ligeså slem diskussion som AMD vs. Intel osv... 🙂

I øvrigt sjovt som DF tilhængere altid skal fortælle omverdenen at der findes langt værre racíster.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 22-01-2010 11:10:24.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 11:43:24
Svar/Indlæg:
23132/740
Det eneste der irriterer mig er, at vi har så forbandet lidt horisont i denne Verden, at nogle tegninger kan få os op på pindene.

Vi burde, som folk, være klogere end dét og bruge energien på at hjælpe de svageste, i stedet for at slå en tegner ihjel eller genoptrykke nogle tegninger.

Ytringsfrihed er ikke bare retten til at sige sin mening, men også at bruge hjernen.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 11:46:36
Svar/Indlæg:
20170/383

Men nu er muslimer jo generelt mere fintfølende overfor deres religion end vi danskere er i forhold til den protestantiske kristendom.

Så burde der ikke være nogle der var kloge nok til at tænke tanken: "vi bør nok ikke offentlig gøre disse tegninger, da de nok vil støde et helt folkefærd" ??

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2010 11:56:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #22

Det er dér min konflikt opstår.

Et eller andet sted, er der intet der er "helligt". I den forstand, at ekskluderer man noget eller nogen, selv fra karikatur, er det - i min optik - det samme som racisme eller forskelsbehandling. Lidt plat forklaret måske, men det er vist det bedste min snotbefængte hjerne kan klare lige nu.

Omvendt, så har tegningerne, går jeg ud fra, aldrg været tegnet for at provokere i det omfang de blev taget alvorlig.

På den anden side, så forstår jeg heller ikke hvorfor "Ytringsfriheden" skal tages som gidsel.

Står man udefra, kan jeg sgu godt forstå hvorfor ordene "provokation", "ytringsfrihed" og "kunst" bliver taget ilde op, når de sættes i forbindelse med eks. lort i en dåse.

Det er sgu ikke kunst, at provokere.

Jeg har tit siddet i en diskussion, hvor netop tegningerne blev bragt op. De mennesker (danskere) som bliver helt ophidsede lyder jo helt rabiate og ekstremistiske, når de snakker om hvordan alle perkere skulle brændes levende og jeg ved ikke hvad.

Så er de jo ikke selv en skid bedre end imamerne.

De ser ikke det provokerende i at tegne nogle tegninger. Men et godt modargument, især hvis de har døtre, er noget lign. flg. sætning:

"Ok. Hvis det er ok at provokere, bare for at provokere...

Lad os sige at jeg scorer din lækre datter. Hvor gammel er det hun er? 18 år, hvis jeg ikke husker helt galt... Så er hun sikkert en rigtig stram lille dåse der godt kunne bruge en ordentlig omgang i lagnerne.

Så ville kunst, for mig, være at tegne et smileyface med min sæd i panden på hende, smide det ud på nettet...

Du ved. Bare for at flytte grænserne for hvad man kunne tillade sig, mht. kunst."

"Hva' fanden er det du siger om min datter?!"

"Nåja... det er jo ytringsfrihed. Selv ud fra dine kriterier må du jo kunne forstå det, ellers kan jeg ikke tage din holdninger seriøst."

... så bliver der stille i frokoststuen 😎

teemuss

Overclocker
Tilføjet:
22-01-2010 12:14:03
Svar/Indlæg:
314/36
tom81
kære ven jeg er skam ikke tilhænger af DF eller fan af dem for den sags skyld
jeg er heller ikke ude på at ødelægge en diskution
jeg tillader mig dog retten til at komme med kritik af religionen islam,s politiske og millitære ideologi jeg taler ikke om den enkelte muslim læs nu min tidligere tråd ven
peace 🙂