Asus Rampage 2 Extreme PCI spg

Bundkort / CPU d.  22. januar. 2010, skrevet af JensK
Vist: 308 gange.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2010 22:26:49
Svar/Indlæg:
452/80
Hey folks

Er den lykkelige ejer af dette bundkort (kom med posten idag :) ). Har lige et spørgsmål vedr. dens PCI udgange.

Efter at have læst manualen kan jeg se at alle 3 PCI udgange køre ved x16 hvilket jo er fint. Jeg står så og skal have smækket mit grafikkort i, og pladsmæssigt ville jeg klart foretrække at den kunne køre i PCI_3, hvilket er den nederste (hvide - de to andre er blå). Dog står der i manualen at de anbefaler til single card brug (det er dog en 2 kernet GPU, ved ikke om det har noget at sige?), skal man vælge PCI_1. Spørgsmålet er så, gør det nogen reel forskel hvilken en af PCI'erne man vælger? I mit hoved kan jeg ikke få det til at give mening at der skulle være forskel, eftersom de jo alle står til at kunne køre x16?

Mvh
(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 05:06:34
Svar/Indlæg:
2687/71
mener altså den nederste port er 8x, eller er det kun hvis man har 3 kort i samtidig?

men udover det så er det noget ala 5% tab du får ved at smide den i en 8xport så det kan du roligt gøre.

men hvorfor ikke smide den i den 2. port?

JensK

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2010 09:34:02
Svar/Indlæg:
452/80
Har ikke fået kabinettet hjem endnu, men problemer er at jeg bestilte et af disse her fancy Cooler Master 690 II Advanced kabinetter, hvortil jeg havde regnet med at smide et 5770 kort i, hvilket jo ikke skulle give anledning til nogen problemer. Problemet er så bare det, at jeg fik et kanon tilbud på et 5970 kort, hvilket jeg ikke rigtig kunne sige nej til (i følge mig, ikke i følge madammen :P). Problemet er så bare, at efter alt er bestilt ser det ud til at der ikke rigtig er plads til kortet i kabinettet, med mindre den kommer i den nederste port, fordi at jeg dernede er nogle udtagelige harddisk-slots, som jeg barek unne fjerne. Har ikke fået kabinettet endnu (kommer Mandag), så jeg ved ikke om det passer med at andet port er ud for de slots også - i så fald er der ikke noget problem, men i slot et kan den simpelthen bare ikke fysisk være der, med mindre jeg skal i gang med jernsaven :P

ak og ve.. grådigheden længe leve :no: 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JensK d. 23-01-2010 09:34:34.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 10:16:40
Svar/Indlæg:
2845/99

Vent nu og se, det går an på hvor langt dit kort er, de længste hd5970 kan lige klemmes i, dog er pci stikkene noget lort derfra, men de kortere versioner er plugnplay...