Erfaringer med TOPDATA?

Diverse d.  23. januar. 2010, skrevet af MartinJO
Vist: 3423 gange.

MartinJO

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2010 00:10:20
Svar/Indlæg:
344/42
Hey HWT.

Jeg skal købe en lille gamer pc til en ven, og da jeg ikke gider at samle den selv har jeg kigget lidt rundt omkring, og jeg synes godt nok at TOPDATA har nogle svedige tilbud. Er der nogen der har nogen dårlige oplevelser med dem evt. ?

- MartinJO 🙂
SDK

Redaktør
Tilføjet:
23-01-2010 00:48:35
Svar/Indlæg:
573/108
Der er altid nogen, som har haft problemer med et firma. Tjek evt Trustpilot.dk
Personligt har jeg selv købt 1 pc derinde, og har anbefalet det til 3 andre, ingen af os har haft problemer med service.
Havde en død PSU så jeg ringede ind til ham, 2 dage senere var jeg oppe og køre igen. De 3 andre har aldrig haft problemer med deres.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2010 01:04:29
Svar/Indlæg:
2127/11

damp

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 07:17:29
Svar/Indlæg:
1040/106
kan varmt anbefale topdata,, de har nogle gode sammen satte pc'er
til en ok penge og har også handlet med sune, hvor jeg har været forbi ang. en rma sag..
ingen problemer..
men skal der nævnes andre lign. forhandlere, er der mm-vision.dk
http://www.mm-vision.dk/vishov...
og compumail.dk
http://www.compumail.dk/comput...
som også har gode pc'er samlet.. efter eget ønske..

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 10:36:11
Svar/Indlæg:
1262/95
Vil kraftigt fraråde TopData. Jeg har et par venner som for et par år siden købte en ny spand hos ham. Det viste sig at det hardware der sad i maskinen kontra det der stod på fakturaen ikke helt stemte overens.

Der var bla. monteret et JetWay bundkort i stedet for et ASUS bundkort som der stod på fakturaen. Maskinen var, pga det bundkort, ikke synderlig stabil.

Om der er kommet styr på den smule fuskeri ved jeg ikke, men det er nok til at jeg ikke villle anbefale nogen at købe hos TopData.

damp

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 10:55:50
Svar/Indlæg:
1040/106
#4 ja med dit udsagn og historie,, skal vi jo alle holde os langt væk ?? 🤡
alle forhandlere har sq da lavet sådanne "fejl" og du fortæller intet om hvordan sagen endte,, går da ud fra at topdata bare fik det ordnet, hvis specs ikke stemte overens med det pc'en blev solgt med,, rimelig let og bevise jo?

btw. kan jeg heller ikke se nogen grund til at et jetway board, ikke skulle køre lige så stabilt som asus eller andre mærker?
i de fleste tilfælde med ustabile pc'er, plejer det som regel at være OS.

Svaage

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2010 11:48:54
Svar/Indlæg:
896/29
(Vil kraftigt fraråde TopData. Jeg har et par venner som for et par år siden købte en ny spand hos ham. Det viste sig at det hardware der sad i maskinen kontra det der stod på fakturaen ikke helt stemte overens.) Sjovt nok er det altid fra vennekredsen.
Aldrig personen selv.Ikke særligt seriøst kritik

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 13:05:35
Svar/Indlæg:
2440/66
jeg synes den kritik/advarsel #4 kommer med er ganske reel. så må man selv gøre op om man vil handle eller ej, jf. trustpilot.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
23-01-2010 13:13:44
Svar/Indlæg:
14079/622
Enig med #7. :yes:

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 13:18:07
Svar/Indlæg:
3332/33
Jeg anbefaler altid topdata til mine venner, hvis de skal købe ny computer. Har 4-5 venner der har købt computer derfra og der har ikke været problemer overhovedet.

Såvidt jeg ved er topdata et af de bedre firmaer, "selvom" de holder deres priser godt i bund, hvilket jo er et stort plus.

Og at få en score på 8.9 på trustpilot er sgu ikke noget der sker ved at blinke med øjnene, så det taler da for sig selv rimelig godt.

Jeg har heller aldrig hørt dårligt om dem før nu, fra dette ene indlæg i denne tråd.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Tenkin d. 23-01-2010 13:19:17.

damp

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2010 15:05:33
Svar/Indlæg:
1040/106
#7 jo måske reel nok..
dog lyder det som en mindre sag, der skulle være let overstået ?
men ligefrem at skrive "kraftigt fraråde" på den baggrund,,
er jo lidt tyndt 🙂
kunne forstå hvis Sune bare havde givet dem fingeren og sagt, bare ærgeligt behold eller send retur.
historien byder kun på en forkert model bundkort.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2010 13:17:46
Svar/Indlæg:
1262/95
#5 og #6 jeg kom med mine anbefalinger/erfaringer, I kan vælge at tro på dem eller ej, jeg er fuldstændig ligeglad. Jeg ved hvad der er forgået i sagerne det gør I ikke, længere er den vel ikke.?

Umiddelbart vil jeg håbe at I kun udtrykker denne form for mistillid på nettet og ikke IRL, ellers kan jeg kun forestille mig hvordan jeres tilværelse må være.
Altid at skulle dobbelt og triple checke ting for at være 120% sikker på om de nu er rigtige, det tager meget tid, tid der sikkert kunne være benyttet på mere fornuftige ting, så som at komme med en reel erfaring/anbefaling til det #0 nu sprøger om ?

damp

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2010 13:59:43
Svar/Indlæg:
1040/106
#11 hvem siger at vi ikke tror på din historie ?
du fortæller bare ikke hvad den endte med, for som sagt har alle forhandlere lavet lign. stunt, hvor de sælger noget andet, end hvad er bestilt..

din erfaring kunne da være modtaget anderledes, hvis du kunne komme med en afslutning, hvor topdata fik klaret problemet så alle var glade, eller hvor topdata syltede sagen, hvor jeg godt kan forstå dig og dine venner..

men det skriver du intet om?

og så må jeg da lige vende din egen tekst back in your face 🙂
håber da heller ikke du irl kommer med sådanne mangelfulde beskyldninger.

+ så har jeg postet en positiv erfaring, hvis du kiggede efter igen.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af damp barn d. 24-01-2010 14:05:08.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2010 14:47:22
Svar/Indlæg:
1262/95
#12 Det var som sådan ikke en beskylning mod TOPDATA, det var en erfaring.

Enden på historien var, hvis det er interessant, at TOPDATA aldrig byttede bundkortet med den begrundelse at modellen var udgået, der kom heller ikke nogen penge tilbage eftersom der var væsentlig forskel i prisen på det bundkort der skulle have siddet deri og det jetway bundkort som maskinen blev leveret med.

Mangelfulde beskyldninger kan jeg garanterer dig for at jeg aldrig kommer med 😉 Det ville bare være tåbeligt og jeg er ikke en tåbe.

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2010 15:42:46
Svar/Indlæg:
94/26
Jeg har købt puter til en kammerat og mine forældre hos topdata, ingen problemer herfra. Hurtig levering.

damp

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2010 20:22:40
Svar/Indlæg:
1040/106
#13 selvf er det interessant ?
for den sag kunne ha været endt bedre, men blev den så ikke.
havde det været mig, havde Topdata fået pc retur igen.

MartinJO

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2010 21:45:53
Svar/Indlæg:
344/42
jamen mange tak drenge, det lyder som om det nok bliver en PC fra topdata eller mm-vision måske :)